منطقه در یک نگاه ( ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

1- منابع سوری خبر دادند که به دنبال درگیری گروهک‌های مورد حمایت ترکیه و «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، محصولات کشاورزی مناطقی در شمال سوریه به آتش‌ کشیده شده است.

2- روزنامه لبنانی «الاخبار»، امروز، به نقل از منابع خود گزارش کرد که تصمیم قاضی «علی ابراهیم» دادستانی کل امور مالی لبنان مبنی بر عدم احضار «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور، در پی تهدید آمریکا بوده است.

3- امارات از «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان معروف به «حمیدتی» خواست فورا ۱۲۰۰ نیرو را به خطوط مقدم لیبی برای پشتیبانی از نیروهای حفتر در جنوب طرابلس و غرب شهرت سرت اعزام کند.

4- «نصر الشِمَّری» سخنگوی جنبش النجباء، به توهین شبکه سعودی MBC به شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی واکنش نشان داد.

5- بنا بر اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، چهارمین کنفرانس این اتحادیه با موضوع سوریه با شرکت وزرای خارجه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) در مقر این اتحادیه برگزار می‌شود.‌

6- «جاسم الجباره» عضو کمیسیون امنیت ملی و دفاع پارلمان عراق امروز از فرود هواپیماهای باری و بالگردهای ناشناس در مناطق حضور تروریست‌های داعش خبر داد.

7- «علی قمرالدین» وزیر مشاور در امور خارجه سودان تأکید کرد که این کشور برقراری رابطه با تل‌آویو را در دستور کار خود ندارد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه