دستور کار لابی صهیونیستی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران

مایکل ماکوفسکی رییس «موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» طی یادداشتی توصیه‌هایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا داشته است.

♦️ دستور کار لابی صهیونیستی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران

📝#تحلیل_کوتاه 

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 مایکل ماکوفسکی رییس «موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» طی یادداشتی توصیه‌هایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا داشته است. وی معتقد است دولتمردان آمریکا موضع مشخصی برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دارند ولی درباره برنامه منطقه‌ای صرفاً از انزوای ایران سخن می‌گویند که به نوعی حفظ وضع موجود است و نه عقب‌راندن ایران از مواضع کنونی.

🔹 نویسنده ضمن اقرار به بی‌فایده بودن تحریم‌های اقتصادی در توقف برنامه‌های موشکی، هسته‌ای و منطقه‌ای ایران، توصیه می‌کند مؤلفه‌های نظامی، رسانه‌ای و دیپلماتیک سیاست «فشار حداکثری» تقویت شوند. او با تجویز نسخه فروپاشی شوروی برای ایران، اقدام‌های زیر را برای تحقق آن برمی‌شمرد:

1- تجزیه سیاسی و افزایش تنش‌های درون نظام

2- حذف برجام و عدم انجام هرگونه مذاکره با ایران

3- حملات سایبری به ایران و تجهیز مخالفان نظام به ابزارهای اطلاع‌رسانی

4- حمله نظامی به جبهه مقاومت و تجهیز گروه‌های فرقه‌ای و قومی مخالف آن در غرب آسیا

🔸 علی‌رغم تلاش لابی‌های صهیونیستی برای تشویق دولت ترامپ به سیاست براندازی و با وجود تمایل همیشگی دولت آمریکا به تغییر نظام، به نظر نمی‌رسد دولت ترامپ در آستانه انتخابات نه تمایل و نه توانی برای تشدید منازعات میدانی معطوف به براندازی داشته باشد. 

🔸 حتی مقاله ماکوفسکی نیز اقرار دارد که نتیجه‌بخش‌بودن این راهبرد ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد و نباید انتظار فروپاشی سریع ایران را داشت. البته این با روحیه عجولانه دولت‌مردان کنونی آمریکا چندان هم‌خوانی ندارد.

🔸 ولی این موضوع نافی ضرورت هشیاری ایران و جبهه مقاومت در قبال چنین توطئه‌هایی نیست. در بُعد داخلی لازم است مسئولان با حفظ انسجام و یکپارچگی در ابراز مواضع، از برجسته‌شدن صداهای متعارض در سیاست خارجی جلوگیری کنند. هم‌چنین با توجه به سابقه حملات سایبری، لازم است توان پدافندی در این خصوص به ویژه نسبت به حوزه‌های حساسی مانند بانک‌داری و تأسیسات مخابراتی افزایش یابد.

🔸 در بُعد منطقه‌ای، تلاش برای ثبات دولت در عراق و لبنان در کنار حفظ پیش‌روی‌های جبهه مقاومت در مقابل تروریسم بین‌المللی می‌تواند انگیزه تجاوز را از دشمن سلب نماید. علاوه بر این لازم است ضمن هشیاری، تداوم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تسریع یافته و اهمیت امنیتی برجام برای غرب گوشزد شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه