روایت‌هایی از صبر استراتژیک ایران

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در مقاله‌ای مدعی شد که در چند وقت اخیر سیاست ایران در قبال غرب به همکاری محدود گذار کرده است و نمونه بارز این گذار را می‌توان در عراق و روی‌ کار آمدن مصطفی الکاظمی مشاهده کرد.

❇️ روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در مقاله‌ای مدعی شد که در چند وقت اخیر سیاست ایران در قبال غرب به همکاری محدود گذار کرده است و نمونه بارز این گذار را می‌توان در عراق و روی‌ کار آمدن مصطفی الکاظمی مشاهده کرد. یکی از نویسندگان نیویورک تایمز در توئیتی هدف این تغییر سیاست (به تعبیر وی) را جلوگیری از جنگ که می‌تواند به انتخاب مجدد ترامپ کمک کند، دانست و آن را صبر استراتژیک ایران معرفی کرد.

❇️ ولی نصر مشاور ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا و عضو سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید با تأیید این برداشت نیویورک تایمز نوشته است: «ایران به این نتیجه رسیده است که آمریکا با وقوع همه‌گیری کرونا و مسئله چین با پای خود از عراق و افغانستان خارج خواهد شد بنابراین بهتر است که کنار بایستد و اجازه دهد که این اتفاق رخ دهد. ایران با موافقت با گزینه آمریکا! برای نخست‌وزیری (عراق) هزینه‌های حفظ یک عراق ورشکسته را به آمریکا واگذار کرده است.»

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه