گزارش المانیتور از افزایش تنش‌ها در مرز عراق و سوریه

پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به تنش‌های بازیگران مختلف حاضر در مناطق مرزی عراق و سوریه پرداخته و معتقد است رقابت بین ایران و آمریکا، زمینه‌ای برای مانور داعش در این مناطق به وجود آورده است.

♦️ گزارش المانیتور از افزایش تنش‌ها در مرز عراق و سوریه

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸 پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در گزارشی به تنش‌های بازیگران مختلف حاضر در مناطق مرزی عراق و سوریه پرداخته و معتقد است رقابت بین ایران و آمریکا، زمینه‌ای برای مانور داعش در این مناطق به وجود آورده است.

🔸 در این یادداشت، داعش، جنگجویان محلی، ارتش عراق، نیروهای مورد حمایت ایران و کردها که مورد حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند، به عنوان بازیگران اثرگذار در منازعات این منطقه مورد اشاره قرار می‌گیرند.

🔸 نویسنده با اشاره به فعالیت دوباره هسته‌های خاموش داعش در مرز عراق و سوریه، می‌نویسد: «در اوایل ماه می جاری، چند نفر از جنگجویان قبیله الجغایفه که بزرگترین قبیله در شهر حدیثه واقع در استان الانبار محسوب می‌شود، تعدادی از عناصر داعش را به هلاکت رساندند. همچنین در روزهای اخیر اخباری مبنی بر درگیری‌ میان نیروهای محلی و ارتش عراق با عناصر داعش منتشر شد که علاوه بر استان الانبار، مناطقی از استان‌های نینوا و صلاح الدین را نیز دربرگرفت و درنهایت منجر به جان باختن ۱۵ نفر از نیروهای محلی شد».

🔸 نویسنده این گزارش همچنین تلاش می‌کند تا افزایش عملیات‌های داعش در مناطق مرزی عراق و سوریه را به دلیل کاهش فعالیت یا خروج نیروهای ائتلاف از عراق بداند و این موضوع را فرصتی برای فعالیت دوباره داعش در داخل خاک این کشور ارزیابی می‌کند.

🔸 این گزارش به نقل از یکی از مسئولان نیروهای ائتلاف این نکته را بیان می‌کند که ائتلاف نقشی در مشاوره، هدایت و حمایت جنگجویان نظامی قبایل ندارد. اما از کردهای حاضر در مناطق شرق فرات حمایت می‌کند.

🔸 نویسنده همچنین به تلاش نیروهای مورد حمایت ایران در این منطقه برای تقویت نفوذ خود و مبارزه با عناصر داعش نیز اشاره می‌کند. یکی از این موارد، النجباء عراق است که براساس ادعای نویسنده در هفته‌های اخیر نیروهای فراوانی را به این مناطق اعزام کرده است.

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/05/iraq-isis-anbar-terrorism-syria-border-security.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه