منطقه در یک نگاه ( ۱۱ خرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۱ خرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

1- سفیر واشنگتن در بغداد مدعی شد که گفت‌و‌گوی راهبردی آمریکا با عراق با هدف از میان برداشتن تهدیدهای پیش‌ روی این کشور صورت می‌گیرد.

2- «ابو علی البصری» معاون امور عملیات نظامی سازمان «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد، طرح امنیتی گسترده‌ای برای جلوگیری از حملات داعش در چهار استان اتخاذ شده است.

3- سخنگوی وزارت دفاع مصر امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های یک هفته گذشته در منطقه «شبه جزیره سینا» در شمال مصر ۱۹ تروریست و چهار نظامی مصری کشته و یک نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

4- نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) در چند روز گذشته نیروهای شرق لیبی با فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» را در چندین محور در طرابلس پایتخت این کشور به عقب رانده و در حال پیشروی به سمت فرودگاه هستند.

5- شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد در دو روز گذشته ۷۱۰ زندانی طالبان از زندان‌های این کشور آزاد شده‌اند.

6- «عبدالرحمن السهیمی» فعال سعودی مدعی شد، معارضان یک «شورای هماهنگی» شامل سه شاهزاده از خاندان حاکم تشکیل داده‌اند و هدف این شورا برکناری «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی است.

7- منابع یمنی از وقوع درگیری شدید بین نیروهای دولت نجات ملی و نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» در شمال غربی استان مأرب واقع در شرق یمن خبر دادند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه