پایان روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی

♦️ پایان روابط آمریکا با سازمان بهداشت جهانی

❇️ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی از پایان بخشیدن به روابط این کشور با سازمان بهداشت جهانی خبر داد. پیش از این آمریکا 30 روز برای اعمال اصلاحات مدنظر به این سازمان مهلت داده بود اما تنها 11 روز پس از تعیین این ضرب‌العجل، تهدید خود مبنی بر قطع روابط با سازمان بهداشت جهانی را عملی کرد.

❇️ ترامپ گفته است که سازمان بهداشت جهانی از عمل به اصلاحات مورد نیاز سرباز زده است بنابراین روابط آمریکا با این سازمان قطع و بودجه اختصاص یافته به آن نیز صرف نیازمندی‌های بهداشتی ضروری جهانی خواهد شد.

❇️ این اقدام دولت آمریکا با انتقاداتی از سوی برخی قانونگذاران آمریکایی مواجه شده است. کریس مورفی سناتور دموکرات، این اقدام را موجب سرعت بخشیدن به روند افزایش اثرگذاری چین در نهادهای بین‌المللی دانست. وی دولت چین را برنده بزرگ این اقدام معرفی کرده است.

❇️ هنوز مشخص نیست پایان بخشیدن به روابط میان آمریکا و سازمان بهداشت جهانی به منزله خروج رسمی آمریکا از این سازمان است و بودجه 450 میلیون دلاری اختصاص یافته از سوی آمریکا دقیقاً صرف چه اقداماتی خواهد شد. سوالاتی که دولت آمریکا هنوز به آنها پاسخی نداده است.

منبع

(https://foreignpolicy.com/2020/05/29/trump-pulls-out-of-who-coronavirus-pandemic-global-health-covid-china-beijing-influence-international-institutions-global-health/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه