دیفنس وان: ترامپ سرانجام به جنگی که می‌خواست رسید

وبگاه «دیفنس وان» امروز در یادداشتی نوشت رئیس‌جمهور آمریکا خواهان جنگ در افغانستان، عراق و یا سوریه نبود بلکه به دنبال جنگی در واشنگتن بود که به آن رسید.

«دیفنس وان» در یادداشتی به نوشته «کوین بارون»، با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا سرانجام به جنگی که دنبال آن بود رسید، نوشت جنگی که دونالد ترامپ به دنبال آن بود در افغانستان، عراق، سوریه یا کره شمالی نبود بلکه در واشنگتن بوده است. 

روز گذشته (دوشنبه)، ترامپ اختیارات اخلاقی و قانون اساسی را تحت کنترل خود دانست و به مجریان قانون و نظامیان آمریکا دستور داد که با آمریکایی‌هایی که با وی مخالفت می‌کنند، مقابله کنند.   

در این یادداشت آمده است، ترامپ بعد از اینکه روز جمعه هشدار داد که معترضان خیابانی با عبور از نرده‌های کاخ سفید با سگ‌های وحشی روبه‌رو خواهند شد، پلیس، سربازان و حتی بالگر‌د‌های ارتش آمریکا را تشویق به حمله به معترضان کرد. 

وی بدون ارائه شواهد مدعی شده که این معترضان، توسط گروه چپ‌گرای آنتی‌فا (Antifa) هدایت می‌شوند. ترامپ همچنین این گروه را به عنوان یک گروه تروریست دانسته است.  

نویسنده این یادداشت در ادامه نوشت، ترامپ سه سال است که از نظامیان آمریکا تمجید کرده و تئوری‌های توطئه را در مورد دشمنان خود تقویت کرده است. وی رسانه‌های آمریکا، دموکرات‌ها، تندرو‌های چپ‌گرا و تمامی کسانی که کلاه همبستگی و اتحاد با ترامپ را بر سر نگذاشته و تلاش می‌کنند او و آمریکا را ویران کند، دشمن می‌پندارد.

نویسنده دیفنس وان در این یادداشت نوشت، ترامپ در جایگاه‌های مختلف تلاش داشته از این دشمنان انتقاد کند. وی در ماه اول حضور خود در دفتر ریاست‌جمهوری، به ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا رفت و از رسانه‌ها انتقاد کرد. وی از مخالفان سیاسی خود در داخل پنتاگون انتقاد کرده است. 

سه سال است که ده‌ها وزیر دفاع و رؤسای ستاد مشترک در آمریکا تلاش‌ کرده‌اند که ارتش را از سیاست‌های ترامپ جدا کنند، اما روز گذشته (دوشنبه)، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک و «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا بدون توجه به این موضوع در این باره صحبت کردند و اسپر اعتراضات اخیر را به «فضای مبارزه» تشبیه کرد. 

ترامپ همچنین به فرمانداران ایالت‌ها گفت که از گارد ملی علیه معترضان استفاده کنند و هشدار داد که اگر رهبران ایالت‌ها در مقابل خواسته او مقاومت کنند، او نیروی نظامی را اعزام خواهد کرد و میلی را مسئول هماهنگی واکنش‌ها در سطح ملی خواهد گذاشت. 

روز گذشته همچنین مأموران پلیس فدرال به معترضان و خبرنگاران با باتون و گاز اشک‌آور و  گلوله پلاستیکی حمله کردند چون ترامپ قصد داشت تا کلیسای سنت جانز نزدیکی‌های کاخ سفید پیاده برود و در آنجا با انجیلی که در دست داشت عکس بگیرد. اما مسئله مهمتر این بود که میلی و اسپر نیز با وی همراه بودند. 

  • این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
  •  

  • منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه