منطقه در یک نگاه ( ۱۸ خرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۸ خرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

1- فرماندهی عملیات ارتش دولت وفاق ملی لیبی موسوم به عملیات «برکان الغضب»، (آتشفشان خشم) از سرنگونی یک پهپاد متعلق به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی خبر داد.

2- جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی و سر دادن شعارهای اهانت‌آمیز علیه همسران پیامبر اکرم (ص)، درباره عوامل فتنه در این کشور و سوءاستفاده‌کنندگان از آن هشدار داد.

3- نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد که یک گردان ۴۰ نفره از داعش برای سازمان امنیت ترکیه در شمال سوریه کار می‌کند.

4- به گفته منابع خبری عراقی، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز سرلشکر ستاد «عبدالامیر رشید یارالله» را به جای «عثمان الغانمی» به‌عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش عراق منصوب کرد.

5- نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل بار دیگر اعلام کرد، تجدید روابط با قطر مشروط به همراهی دوحه با شروط مطرح شده ازجمله کاهش روابط با تهران است.

6- «خالد المشری» رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) گفت که رابطه این دولت با امارات قطع است و در حالت جنگی با ابوظبی قرار دارد.

7- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در کابینه این رژیم بر تداوم اقدامات خصمانه علیه ایران با وجود شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی تاکید کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه