پیشنهاد کمیته جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش تارنمای اینترنتی واشنگتن فری بیکن، کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا روز چهارشنبه طرحی را ارائه خواهند کرد که به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر بر ایران و لغو معافیت‌ها و همچنین تحریم کشورهای صادرکننده اسلحه به ایران است

♦️ پیشنهاد کمیته جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران

❇️ به گزارش تارنمای اینترنتی واشنگتن فری بیکن، کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا روز چهارشنبه طرحی را ارائه خواهند کرد که به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر بر ایران و لغو معافیت‌ها و همچنین تحریم کشورهای صادرکننده اسلحه به ایران است.

❇️ مایک جانسون نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و رئیس این کمیته مدعی شده است که این طرح کمپین فشار حداکثری علیه ایران را گسترش داده و برخی سیاست‌هایی که موجب تداوم حیات توافق هسته‌ای ایران شده است را از میان برخواهد داشت. جانسون مدعی است این طرح حمایت برخی دموکرات‌های کنگره همچون رابرت منندز و الیوت انگل را نیز همراه خود دارد.

❇️ بنا بر این گزارش، طرح مورد نظر دولت آمریکا را از لغو تحریم‌ها بدون رضایت سنا و مجلس نمایندگان منع می‌کند. همچنین علاوه بر معافیت‌های هسته‌ای که چندی پیش توسط دولت آمریکا لغو گردید سایر معافیت‌ها از جمله معافیت صادرات برق ایران به عراق نیز لغو خواهد شد.

❇️ برای افزایش احتمال استفاده از مکانیسم ماشه توسط آمریکا برای ممانعت از انقضای ممنوعیت صدور تسلیحات به ایران، کمیته مذکور پیشنهاد تصویب قانونی جهت استفاده از نفوذ آمریکا جهت اثرگذاری بر شورای امنیت را مطرح کرده است. همچنین پیشنهاد شده است در صورت لغو محدودیت فروش تسلیحات، تحریم‌هایی بر صنایع تسلیحاتی کشورهای همچون روسیه و چین و بانک‌ها و شرکت‌هایی که در این زمینه موثر هستند اعمال شود.

❇️ طرح مذکور همچنین پیشنهاد توقف کمک مالی آمریکا به کشورهایی که ایران در آنها نفوذ دارد را داده و از لبنان به عنوان یکی از این کشورها نامبرده است. قرار است این طرح در روز چهارشنبه به طور رسمی منتشر شود.

منبع

(https://freebeacon.com/national-security/exclusive-congressional-republicans-to-unveil-largest-iran-sanctions-plan-in-history/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه