منطقه در یک نگاه ( ۲۰ خرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

1-خبرگزاری رسمی کشور سوریه «سانا»، گزارش داد که آمریکا به استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه ۴۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیکی ارسال کرده است.

2-«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «برخی اوقات مشکلاتی در ادلب در بزرگراه M۴ رخ می‌دهد اما در کل امور خوب پیش می‌رود. ۲۰۰ هزار پناهجو نیز به خانه‌هایشان بازگشته‌اند».

3-فرماندهی محور شمال الحشد الشعبی اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق و الحشد الشعبی یک مقر مهم سازمان تروریستی داعش، که به احتمال زیاد متعلق به «سرکرده جدید» این سازمان در عراق است، را منهدم کرده است.

4-منابع خبری صهیونیستی از پرواز یک هواپیمای اماراتی از این کشور به مقصد رژیم صهیونیستی خبر دادند.

5- وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نخست‌وزیر این رژیم فقط حرف می‌زند ولی عمل نمی‌کند، از نتانیاهو خواست بی سروصدا طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را اجرا کند.

6-«جاوید فیصل»، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با بیان این که تاکنون ۳ هزار زندانی طالبان آزاد شده‌اند، تأکید کرد که کابل، برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی کامل دارد.

7-«حسین الشیخ» عضو بلندپایه جنبش فتح فلسطین گفت که تشکیلات خودگردان به هیچ وجه اجازه انتفاضه یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه اسرائیلی‌ها را نمی‌دهد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه