لابی صهیونیسم درصدد قطع هر گونه کمک مالی به ایران

بنیاد ضد ایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» اخیراً طی یادداشتی با اشاره به کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی ایران، پرتاب ماهواره نظامی نور، مخالفت عملی گروه‌های مقاومت با حضور آمریکا در عراق، تنش دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس و هم‌چنین ادعای حمله سایبری ایران به یک تأسیسات آبی در سرزمین‌های اشغالی، از تداوم احساس تهدید ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از ناحیه ایران خبر داد.

♦️ لابی صهیونیسم درصدد قطع هر گونه کمک مالی به ایران

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 بنیاد ضد ایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» اخیراً طی یادداشتی با اشاره به کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی ایران، پرتاب ماهواره نظامی نور، مخالفت عملی گروه‌های مقاومت با حضور آمریکا در عراق، تنش دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس و هم‌چنین ادعای حمله سایبری ایران به یک تأسیسات آبی در سرزمین‌های اشغالی، از تداوم احساس تهدید ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از ناحیه ایران خبر داد.

🔹 نویسنده یادداشت مذکور با اذعان به عدم اثرگذاری شیوع کرونا بر راهبرد ایران در سیاست خارجی، مدعی شده از آن رو که سنجه‌ای برای بررسی عدم انحراف کمک‌های مالی دریافتی ایران به منظور مقابله با کرونا وجود ندارد، باید از هر گونه تزریق پول اعم از کمک بشردوستانه، پرداخت وام یا رفع انسداد اموال بلوکه‌شده ایران خودداری کرد.

🔸 به نظر می‌رسد عدم تحقق اهداف آمریکا و رژیم اشغال‌گر قدس در سیاست فشار حداکثری، حامیان این سیاست را به نقطه‌ای رسانده که بدون ارائه توجیه منطقی تداوم این فشارها در راستای اهداف‌شان، صرفاً بر تشدید آن تأکید می‌ورزند تا به‌نحوی از پاسخ‌گویی نسبت به چرایی ناکارآمدی این سیاست اجتناب کنند.

🔸 در عین حال، با توجه به آسیب‌های اقتصادی شیوع کرونا بر ایران، درصدد هستند تا با تشدید تبعات این اپیدمی، زمینه‌های نارضایتی عمومی را فراهم کرده و مسئولان ایران را دچار خطای محاسباتی گرایش به مذاکره نمایند. در حالی که این دولت ترامپ است که در بن‌بست ناکارآمدی سیاست خارجی‌اش گرفتار شده و نیازمند دستاوردسازی دیپلماتیک می‌باشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه