منطقه در یک نگاه ( ۲۷ خرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۷ خرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

۱-مقام‌های روسیه و همچنین رسانه‌های ترکیه از حمله به نیروهای دو کشور در جریان گشت مشترکشان در استان ادلب سوریه خبر دادند.

۲- انجمن علمای یمن ضمن محکوم کردن سخنان رئیس «اتحادیه جهان اسلام» درباره تقویت روابط با صهیونیست‌ها، اعلام کرد، این سازمان هیچ ربطی به جهان اسلام یا اسلام محمدی ندارد.

۳-«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، دیشب با پنج پهپاد از نوع «k2» عملیات گسترده‌ای علیه آشیانه جنگنده‌ها، انبار سلاح و دیگر اهداف نظامی حساس در «خمیس مشیط» در عسیر (واقع در جنوب عربستان سعودی) انجام شده است.

۴- رئیس تیم مذاکره‌کننده عراقی با اشاره به خارج شدن نیروهای آمریکایی از مسیر فعالیتشان در چارچوب ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد که هیچ عراقی نمی‌پذیرد که بیگانگان در خاک کشورش حضور داشته باشند.

۵- یک روزنامه ترکیه‌ای از مخالفت این کشور با درخواست مسکو برای آتش‌بس در لیبی خبر داد و نوشت که آنکارا پیش‌شرط‌هایی را برای این امر مطرح کرده است.

۶- تشکیلات خودگردان که از لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داده از بیم آنکه ارتش این رژیم به مناطق تحت تسلط رام‌الله حمله و به اسناد محرمانه دست پیدا کند، نسخه کاغذی این اسناد را از بین برد.

۷- یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۴۵ کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و تسلیحات نظامی و هفت تانکر سوخت با عبور از گذرگاه «الولید» در عراق وارد سوریه شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه