منطقه در یک نگاه ( ۱ تیر ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱ تیر ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱ تیر ۱۳۹۹

۱- «جیمز جفری» فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه برای بار دوم طی چند روز اخیر، به امارات درباره نقض تحریم‌های واشنگتن علیه دمشق هشدار داد و ابوظبی را به تحریم تهدید کرد.

۲- نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «سائرون»، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده پارلمان عراق برای تصمیم‌گیری درباره نحوه پاسخ‌گویی به تداوم نقض حاکمیت این کشور از سوی آنکارا شد.

۳- پس از آنکه قاهره دخالت نظامی خود در لیبی را قانونی اعلام کرد، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر تاکید کرد که هرگونه تهدید علیه امنیت مصری و عربی، با پاسخی مناسب مواجه خواهد شد.

۴- «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح در دیدار امروز با رئیس منطقه کردستان در بغداد بر لزوم یکپارچگی مواضع گروه‌های سیاسی عراق برای اجرای مصوبه اخراج نظامیان بیگانه از عراق و صیانت از حاکمیت ملی تاکید کرد.

۵- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز به طور گسترده بار دیگر با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز استان «بیروت» و «الجبل» حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

۶- تیم بحران ویژه مبارزه با ویروس کرونا در استان‌های کربلا و سه استان دیگر عراق، از اعلام مقررات سراسری منع آمد و شد به مدت یک هفته خبر داد.

۷- استاندار استان سقطری یمن بی‌اعتنایی ائتلاف سعودی به تسلط شورای انتقالی جنوب یمن بر جزیره راهبردی «سقطری» را خیانت خواند و بر آزادی قریب الوقوع این استان تاکید کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه