اندیشکده صهیونیست در پی تحریک آمریکا به حماقت نظامی

«مؤسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» طی یادداشتی با اذعان به فقدان نتیجه‌بخشی تحریم‌ها در توقف برنامه هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران، به دولت آمریکا توصیه می‌کند برای افزایش بازدارندگی نظامی با تهدید به تکرار عملیات مشابه ترور سردار سلیمانی، بر پاسخ مستقیم آمریکا تأکید نماید و از سوی دیگر با تسلیح زرادخانه رژیم صهیونیستی، امکان مقابله با جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و عراق را افزایش دهد.

♦️ اندیشکده صهیونیست در پی تحریک آمریکا به حماقت نظامی

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 «مؤسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» طی یادداشتی با اذعان به فقدان نتیجه‌بخشی تحریم‌ها در توقف برنامه هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران، به دولت آمریکا توصیه می‌کند برای افزایش بازدارندگی نظامی با تهدید به تکرار عملیات مشابه ترور سردار سلیمانی، بر پاسخ مستقیم آمریکا تأکید نماید و از سوی دیگر با تسلیح زرادخانه رژیم صهیونیستی، امکان مقابله با جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و عراق را افزایش دهد.

🔸 تأکید برجسته این اندیشکده بر ضرورت تحریک بُعد نظامی فشارهای آمریکا در حالی است که اخیراً برایان هوک نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران نیز راهبرد آمریکا در قبال ایران را بر سه محور تحریم اقتصادی، منزوی‌سازی سیاسی و بازدارندگی نظامی استوار دانست. با این حال آیا این صرفاً یک بلوف است یا واقعاً تهدیدی جدی به شمار می‌رود؟

🔸 بسیاری از سیاست‌گذاران آمریکا نسبت به تبعات تعرض مستقیم نظامی به ایران آگاهند و این در ابراز مخالفت بسیاری از سیاست‌مداران دموکرات و بعضی جمهوری‌خواهان با ترور سردار سلیمانی مشهود بود. ولی بعید نیست که این اندیشکده و دیگر لابی‌های صهیونیست در آمریکا، با توجه به موقعیت خطیر و شکننده ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی، درصدد تحریک او به حمله نظامی به ایران برای انحراف افکار عمومی آمریکا از مشکلات داخلی برآیند.

🔸 ایران در مقابله با چنین تهدیدی می‌تواند در دو سطح به فعالیت بپردازد:

۱- در سطح دیپلماسی عمومی در رسانه‌ها و افکار عمومی آمریکا بر تعارض منافع امنیتی آمریکا با رژیم صهیونیستی در غرب آسیا و قصد این رژیم برای اینکه نیروهای آمریکایی را به سپر بلای خود بدل کنند، تأکید شود.

۲- در سطح نظامی و امنیتی با افزایش روزافزون هشیاری در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مواضع رسمی بر خطوط قرمز ایران و پاسخ قاطع به هر گونه تعرض تصریح شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه