منطقه در یک نگاه ( ۲ تیر ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲ تیر ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲ تیر ۱۳۹۹

۱- یک مقام ارشد کُردهای سوری مستقر در شمال شرقی این کشور خبر داد که آن‌ها در حال مذاکره با متحدان خود در ائتلاف به رهبری آمریکا بر سر وعده داده شده درباره مستثنی شدن از قانون تحریم‌های سزار هستند.

۲- یک مقام ارشد کُردهای سوری مستقر در شمال شرقی این کشور خبر داد که آنها در حال مذاکره با متحدان خود در ائتلاف به رهبری آمریکا بر سر وعده داده شده به آنها درباره مستثنی شدن از قانون تحریم‌های سزار هستند.

۳- برخی منابع مطلع می‌گویند کابینه تل‌آویو گفت‌وگوهایی را برای اجرای تدریجی طرح اشغال، طی یک بازه چند ماهه، با واشنگتن آغاز کرده است.

۴- «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: که «برهم صالح» رئیس‌جمهور نقشی محوری در بازگشت العیساوی که تحت تعقیب دستگاه قضایی کشور بود، ایفا کرده است.

۵- شورای امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری ضمن حمایت از طرح قاهره برای لیبی در خصوص تشدید تنش‌های نظامی در این کشور در شمال آفریقا هشدار داد.

۶- یک وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به شکست ائتلاف سعودی در تحقق اهدافش در حمله به این کشور و از دست دادن کلیه ابزارها و سازوکارهای سیاسی و نظامی خود در این جنگ گفت که ریاض به دنبال راهی برای توقف جنگ یمن است.

۷- رئیس هیأت عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی ضمن محکوم کردن تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی اعلام کرد، کنترل این مسجد شریف از دست اداره اوقاف خارج شده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه