آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را به اعضای شورای امنیت ارائه کرد

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از توزیع پیش‌نویس قطعنامه‌ای توسط آمریکا میان اعضای شورای امنیت خبر داد که به موجب آن تحریم تسلیحاتی ایران به مدت نامحدود تمدید می‌شود. تحریمی که بر اساس توافق هسته‌ای سال 2015 قرار است از ماه اکتبر (مهر) منقضی شود.

♦️ آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران را به اعضای شورای امنیت ارائه کرد

❇️ خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از توزیع پیش‌نویس قطعنامه‌ای توسط آمریکا میان اعضای شورای امنیت خبر داد که به موجب آن تحریم تسلیحاتی ایران به مدت نامحدود تمدید می‌شود. تحریمی که بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قرار است از ماه اکتبر (مهر) منقضی شود.

❇️ در این پیش‌نویس آمده است که کشورها باید از تأمین، فروش و یا انتقال سلاح به و از ایران خودداری کنند. این پیش‌نویس هرگونه مبادله سلاح با ایران را ممنوع کرده است مگر اینکه به تأیید کمیته شورای امنیت ۳۰ روز قبل و آن هم به صورت مورد به مورد رسیده باشد.

❇️ به گزارش بلومبرگ مذاکره در مورد این پیش‌نویس از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. روسیه و چین پیش از این مخالفت خود را با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرده‌اند. در مقابل آمریکا نیز تهدید به فعال‌سازی مکانیسم ماشه کرده است، اقدامی که چگونگی انجام آن توسط ناظران زیر سوال قرار گرفته است.

منبع

(https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-23/u-s-seeks-indefinite-arms-embargo-on-iran-in-un-resolution)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه