منطقه در یک نگاه ( ۴ تیر ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۴ تیر ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۴ تیر ۱۳۹۹

۱️⃣ «هانی بن بریک» نایب‌رئیس «شورای انتقالی جنوب یمن» وابسته به امارات، تصریح کرد که این شورا، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد.

۲️⃣ «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، دلیل افزایش قیمت دلار در لبنان را افزایش سطح تقاضای آن به منظور قاچاق به سوریه دانست و اتهامات وارده به آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود دلار به بازار لبنان را رد کرد.

۳️⃣ خبرگزاری آناتولی ترکیه به دنبال اظهارات رئیس پارلمان شرق لیبی درباره احتمال مداخله نظامی مصر در لیبی تاکید کرد که امارات و عربستان ارتش مصر را برای مداخله نظامی در لیبی تشویق می‌کنند.

۴️⃣ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که اگر فلسطینی‌ها آماده گفت‌و‌گو درباره طرح «الحاق» نباشند، این رژیم بدون آن‌ها طرح را اجرا خواهد کرد.

۵️⃣ وزیر خارجه ترکیه در واکنش به کشته شدن یک سرباز ترکیه‌ای در شهر یوکسکوا، گفت او در حمله گروه تروریستی پ.ک.ک جان خود را از دست داده است.

۶️⃣ در پی بازداشت یکی از سرکرده‌های پیشین جبهه النصره توسط ائتلاف تحریر الشام، این ائتلاف با سایر تروریست‌ها در غرب ادلب به شدت درگیر شد.

۷️⃣ «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت هیئت مذاکره‌کننده دولت از تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی نمایندگی می‌کند و آماده است تا مذاکرات را با طرف طالبان آغاز کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه