انتقال احتمالی هزاران نظامی آمریکایی از آلمان به حوزه اقیانوس آرام

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه وال‌استریت ژورنال از خروج هزاران نظامی آمریکایی از آلمان و استقرار آنها در پایگاه‌های آمریکا در حوزه اقیانوس آرام خبر داده است.

♦️ انتقال احتمالی هزاران نظامی آمریکایی از آلمان به حوزه اقیانوس آرام

❇️ رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه وال‌استریت ژورنال از خروج هزاران نظامی آمریکایی از آلمان و استقرار آنها در پایگاه‌های آمریکا در حوزه اقیانوس آرام خبر داده است. رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود قصد دارد نزدیک به ۱۰ هزار نیروی آمریکایی را از آلمان خارج کند.

❇️ اوبراین در مقاله خود نوشته است مدل استقرار نیروها بر مبنای جنگ سرد منسوخ شده است و از این نیروها در اقیانوس آرام برای مقابله با چین استفاده خواهد شد. از پایگاه‌های آمریکا در گوام، هاوایی، آلاسکا و ژاپن به عنوان مکان‌های احتمالی استقرار این نیروها نام برده می‌شود.

❇️ با این وجود برخی ناظران انتقال نیروها از آلمان را بیش از آنکه حرکتی در راستای مقابله با چین به حساب آورند ناشی از اختلافات آمریکا با اعضای ناتو و تلاش برای گرفتن امتیاز از آنها می‌دانند.

❇️ پس از فشارهای دولت آمریکا در سال گذشته اعلام شد که از اعضای ناتو انتظار می‌رود ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی نمایند. با این حال، مخارج نظامی آلمان در سال گذشته ۱/۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.

منبع

(https://sputniknews.com/europe/202006231079702033-us-may-send-thousands-of-troops-withdrawn-from-germany-to-pacific—national-security-adviser/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه