اندیشکده کوئینسی: چگونه باید به جنگ با تروریسم پایان داد؟

اندیشکده کوئینسی طی گزارشی با توجه به توافق آمریکا و طالبان مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان و هم‌چنین احتمال کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق، این پرسش را مطرح کرده که با پایان میراث 11 سپتامبر، چگونه می‌توان آن‌چه «نبرد علیه تروریسم» خوانده می‌شد را پایان داد؟

♦️ اندیشکده کوئینسی: چگونه باید به جنگ با تروریسم پایان داد؟

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 اندیشکده کوئینسی طی گزارشی با توجه به توافق آمریکا و طالبان مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان و هم‌چنین احتمال کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق، این پرسش را مطرح کرده که با پایان میراث ۱۱ سپتامبر، چگونه می‌توان آن‌چه «نبرد علیه تروریسم» خوانده می‌شد را پایان داد؟

🔹 این مقاله بازداشت بی‌ضابطه، شکنجه متهمان و ترورهای هدف‌مند از سوی سیستم امنیتی آمریکا را عوارض ناخوشایند پس از ۱۱ سپتامبر برمی‌شمارد که تجسس‌های غیرمعمول در زندگی شهروندان این کشور را در پی داشت. نویسنده می‌افزاید گسترش عملیات‌های به‌اصطلاح ضدتروریستی آمریکا در قاره آفریقا و احتمال ظهور دوباره تروریسم در غرب آسیا می‌تواند این تبعات را تداوم بخشد. به همین دلیل چهار راهکار پیشنهاد می‌کند:

۱- کنگره با لغو مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه تروریسم موسوم به AUMF که در سال۲۰۰۱ تصویب و در سال ۲۰۰۲ به‌روز شد، قانون جدیدی تصویب نماید که ضمن پاسخ‌گویی سریع به بحران‌های احتمالی، نظارت عمومی بر کاربست نیروهای مسلح را افزایش داده و از سوءاستفاده مسئولان اجرایی جلوگیری کند.

۲- با کاهش قابل ملاحظه نیروهای نظامی آمریکایی در آفریقا، همچنین در جنوب و غرب آسیا، هم امکان هدف‌گیری آنان از سوی دشمنان کاهش یابد و هم از تبعات سیاسی و رسانه‌ای کشتار غیرنظامیان توسط آنان جلوگیری شود.

۳- ترورهای هدف‌مند آمریکا به عنوان آخرین راه‌حل در مواردی که صرفاً احتمال حمله به خاک کشور یا پایگاه‌های نظامی و یا تهدید جان سربازان و شهروندان آمریکایی وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

۴- ظرفیت مشارکت با دولت‌های هم‌سو علیه تروریسم بازسازی شود. به‌گونه‌ای که اولاً از مشارکت با دولت‌های ناقض حقوق بشر اجتناب گردد و ثانیاً نیروهای آمریکا صرفاً به فعالیت مستشاری و آموزش نیروهای نظامی آن دولت‌ها مشغول باشند.

🔸 با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مطالبه‌گری پیرامون شعار «پایان جنگ‌های بی‌پایان» در کمپین‌های تبلیغاتی افزایش خواهد یافت. این مسأله می‌تواند دونالد ترامپ را در مورد وعده‌های انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ و تشدید فعالیت‌های نظامی خارجی آمریکا به‌ویژه در غرب آسیا طی ۴ سال گذشته، گرفتار کرده و موقعیت وی را در انتخابات تضعیف نماید.

منبع

(https://quincyinst.org/2020/06/10/19-years-later-how-to-wind-down-the-war-on-terror/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه