تهدید آلمان به عمل متقابل در صورت اقدام آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲

برخی مقامات آلمانی اعلام کرده‌اند این کشور در صورتی که آمریکا برای توقف پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 دست به اعمال تحریم‌های جدید علیه این پروژه بزند اقدامات متقابل انجام خواهد داد. تحریم‌های جدید آمریکا می‌تواند به بانک‌ها و شرکت‌های آلمانی و اروپایی و همچنین سازمان‌های دولتی ضربه وارد کند.

♦️ تهدید آلمان به عمل متقابل در صورت اقدام آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲

❇️ برخی مقامات آلمانی اعلام کرده‌اند این کشور در صورتی که آمریکا برای توقف پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ دست به اعمال تحریم‌های جدید علیه این پروژه بزند اقدامات متقابل انجام خواهد داد. تحریم‌های جدید آمریکا می‌تواند به بانک‌ها و شرکت‌های آلمانی و اروپایی و همچنین سازمان‌های دولتی ضربه وارد کند.

❇️ خط لوله گاز نورد استریم ۲ به طول ۱۲۰۰ کیلومتر گاز روسیه را مستقیماً از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند. این پروژه باعث بروز اختلاف نظر میان اعضای اتحادیه اروپا شده بود اما دخالت آمریکا در این زمینه این اتحادیه را به پاسخی جمعی به دخالت‌های آمریکا ترقیب کرده است.

❇️ روابط آلمان و آمریکا در روزهای اخیر با اعلام خروج نظامیان آمریکایی از آلمان و احتمال اعمال تعرفه ۳/۱ میلیارد دلاری بر تولیدات آلمانی و سایر کشورهای اروپایی از سوی آمریکا در این هفته با تنش همراه بوده است.

منبع

(https://www.bloombergquint.com/business/germany-weighs-measures-against-u-s-over-nord-stream-sanctions)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه