سفر رئیس موساد به اردن در آستانه الحاق کرانه باختری

به گزارش کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته گذشته و چند روز مانده تا موعد تعیین شده جهت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یوسی موهن رئیس سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) به اردن سفر کرده است.

♦️ سفر رئیس موساد به اردن در آستانه الحاق کرانه باختری

❇️ به گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته گذشته و چند روز مانده تا موعد تعیین شده جهت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یوسی موهن رئیس سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) به اردن سفر کرده است. گفته  می‌شود کوهن حامل پیامی از سوی نتانیاهو به پادشاه اردن پیرامون الحاق کرانه باختری بوده است.

❇️ اردن مخالفت خود را با هرگونه الحاق اعلام کرده و تهدید به خروج از توافقات صلح با رژیم صهیونیستی نموده است. چندی پیش ملک عبدالله پادشاه اردن در کنفرانسی ویدئویی با برخی اعضای کنگره آمریکا اعلام کرد که الحاق‌گری چشم‌انداز صلح و ثبات در منطقه را نابود می‌کند.

❇️ با این وجود برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد که در مرحله اول، از الحاق دره اردن خودداری کرده و در روز ۱۱ تیر تنها به الحاق شهرک‌های نزدیک بیت‌المقدس اکتفا کند تا حساسیت‌ها نسبت به این اقدام اشغالگرانه را کاهش دهد.

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/06/israel-jordan-palestinians-king-abdullah-benjamin-netanyahu.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه