منطقه در یک نگاه ( ۷ تیر ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۷ تیر ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۷ تیر ۱۳۹۹

۱️⃣ «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمن (صنعاء) در صفحه توئیتر خود نوشت که دشمنان یمن سخن از آمادگی ریاض برای صلح سخن می‌گویند؛ اما چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد.

۲️⃣ «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان اعلام کرد، مداخله و حمایت خارجی در پشت پرده خشونت‌های یازده ژوئن جاری در لبنان قرار داشت.

۳️⃣ دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق ضمن اعلام اینکه حکم دستگیری اعضای الحشدالشعبی از سوی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق صادر شده نه دستگاه قضایی، وی را نصیحت کرد که در برابر الحشد قرار نگیرد.

۴️⃣ شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند امروز بیشتر ساختمان‌های دولتی در الحسکه در شمال سوریه را به اشغال خود درآوردند.

۵️⃣ دفتر نخست‌وزیری اتیوپی اعلام کرد که آماده‌سازی و راه‌اندازی سد النهضه در دو هفته آتی انجام خواهد شد و از این بحران پیش آمده در این خصوص میان مصر، سودان و اتیوپی پایان خواهد یافت.

۶️⃣ طالبان گزارش یک روزنامه‌ آمریکایی درباره ارتباط این گروه با روسیه در افغانستان را تکذیب کرد.

۷️⃣ «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت هیئت مذاکره‌کننده دولت از تمام جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی نمایندگی می‌کند و آماده است تا مذاکرات را با طرف طالبان آغاز کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه