از تنش مرزی چین و هند چه می‌دانیم؟ (۱)

در هفته‌های اخیر چین و هند بر سر اختلافات مرزی با یکدیگر دچار تنش‌های دیپلماتیک و حتی نظامی شده‌اند. اختلافاتی که همزمان با مواجهه آمریکا و چین با یکدیگر از یکسو و اختلافات چین با همسایگان خود در دریای چین جنوبی قابل توجه به نظر می‌رسد. چین و هند با یکدیگر 3500 کیلومتر مرز مشترک دارند.

♦️ از تنش مرزی چین و هند چه می‌دانیم؟ (۱)

❇️ در هفته‌های اخیر چین و هند بر سر اختلافات مرزی با یکدیگر دچار تنش‌های دیپلماتیک و حتی نظامی شده‌اند. اختلافاتی که همزمان با مواجهه آمریکا و چین با یکدیگر از یکسو و اختلافات چین با همسایگان خود در دریای چین جنوبی قابل توجه به نظر می‌رسد. چین و هند با یکدیگر ۳۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند.

❇️ تنش اخیر به درگیری ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) نیروهای دو کشور در دره گالوان در مرز میان چین و هند برمی‌گردد. مرزی که به صورت غیررسمی در این منطقه ترسیم شده است. مقامات هند مدعی بودند که چادرها و برج‌های نظارتی که چین در این منطقه به صورت موقتی برپا کرده است از مرز ترسیمی عبور کرده و به خاک هند وارد شده است.

❇️ نیروهای هندی این چادرها و برج‌ها را تخریب کردند و در روز ۱۵ ژوئن نیروهای چینی به مقابله با نیروهای هندی پرداختند. چین مدعی است که در این درگیری که به صورت تن به تن و با باتوم صورت گرفت ۲۰ سرباز هندی را کشته است. هند نیز مدعی کشته شدن ۴۰ چینی در این درگیری شد.

منبع

(https://www.aljazeera.com/news/2020/06/india-china-border-standoff-200621111215771.html)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه