منطقه در یک نگاه ( ۱۰ تیر ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۰ تیر ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

۱️⃣ شورای عالی قضایی عراق، از آزادی «رافع العیساوی» وزیر دارایی پیشین عراق در زمان نخست‌وزیری «نوری المالکی» ـ که اخیرا به کشور بازگشته ـ و تبرئه موقت او از کلیه اتهامات وارده، خبر داد.

۲️⃣ شبکه الجزیره به نقل از کاخ کرملین از برگزاری نشست ویدئو کنفرانس رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه خبر داد.

۳️⃣ «هادی العامری»، رئیس ائتلاف «الفتح» عراق گفت از مطالبه خود برای اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق دست برنخواهد داشت.

۴️⃣ «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم حفظ روابط با اردن، درباره طرح اشغال گفت که دره اردن در دست اسرائیل باقی می‌ماند و قدس اشغالی نیز دو قسمت نمی‌شود.

۵️⃣ «محمد مازح» قاضی لبنانی که حکم ممنوعیت مصاحبه «دوروتی شیا» سفیر آمریکا با رسانه‌های لبنانی را صادر کرده بود، امروز استعفا کرد.

۶️⃣ «روسیا الیوم» به نقل از خبرنگار خود در فلسطین اشغالی گزارش داد که طرح اشغال کرانه باختری به علت بروز برخی اختلافات به احتمال زیاد فردا اجرایی نخواهد شد.

۷️⃣ عناصر تروریستی وابسته به امارات با همکاری ائتلاف سعودی، ۲۸۰ میلیارد ریال از ثروت یمن را به سرقت برده و به مقر این ائتلاف در شهر «مکلا» انتقال دادند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه