اندیشکده واشنگتن: الحاق کرانه باختری منافع آمریکا و اسرائیل را تهدید می‌کند

مدیر اجرایی اندیشکده واشنگتن در امور خاور نزدیک که یک مرکز معروف مطالعات صهیونیستی است در مقاله‌ای هشدار داد که الحاق کرانه باختری منافع آمریکا و اسرائیل را تهدید می کند.

به نقل از پایگاه خبری العهد، «رابرت ساتلوف» مدیر اجرایی اندیشکده واشنگتن در امور خاور نزدیک هشدار داد که اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری منافع واشنگتن و تل آویو را تهدید می‌کند.

در مقاله‌ای که روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرد مدیر این مرکز معروف مطالعات صهیونیستی نوشت که الحاق کرانه باختری غربی یک اقدام غیرمنطقی بوده و به مرور زمان همه امیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده را در اجرای «معامله قرن» از بین می‌برد. وی اضافه کرد که این طرح همچنین گفته فلسطینی‌ها را مبنی بر قصد اسرائیل برای گسترش اشغالگری در مناطق فلسطینی اثبات می کند و بهانه قانونی صهیونیست‌ها برای حضور در اراضی کرانه باختری اشغالی را زیر سوال می‌برد.

نویسنده این مقاله طبق گفتگوهای خود با مسئولان کنونی و سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت که تشدید تنش‌های ناشی از اجرای طرح الحاق، سبب تضعیف فضای استراتژیک اسرائیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید

ساتلوف همچنین درباره خطرات اجرای این طرح مانند فروپاشی تشکیلات خودگردان و آغاز موج سوم انتفاضه فلسطینیان و نیز لغو معاهده‌های میان رژیم صهیونیستی و اردن و تضعیف روابط اسرائیل با هم پیمانانش هشدار داده و اشاره کرد که در همین زمینه احتمال دارد اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه اشخاص و نهادهای مربوط به این طرح اعمال کند.

نویسنده مقاله مذکور افزود که حامیان طرح الحاق معتقدند که اسرائیل در حالت انزوا قرار گرفته و بنابراین باید سرنوشت خودش را مشخص کند.

مدیر اجرایی اندیشکده واشنگتن با هشدار درباره پیامدهای این طرح بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی در دراز مدت تاکید کرد که اجرای طرح الحاق هرگز نمی تواند درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بر سر زمین‌ها را پایان دهد٬ این اختلافات ادامه خواهد داشت و اسرائیل همچنان به عنوان رژیمی که مرزهایش از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی‌شود باقی خواهد ماند.

ساتلوف افزود که این طرح همچنین می‌تواند سبب تشدید مواضع خصمانه با رژیم صهیونیستی در اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد و سایر مجامع بین‌المللی شود٬ همچنین سبب می شود تا هم پیمانان غربی اسرائیل مانند آمریکا و انگلیس و آلمان از موضع کنونی خود در برابر آن دست بکشند.

بر اساس نوشته‌های نویسنده این مقاله طرح الحاق کرانه باختری ثابت می‌کند که اسرائیل یک رژیم غیرقانونی بوده و سبب می‌شود تا موضوع حمایت از این رژیم در آمریکا تبدیل به یک مسئله حزبی شده و برای هر فرد دموکراتی که کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود٬ دشوار خواهد بود که خود را صهیونیست بخواند.

انتهای پیام/

 

  • این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.
  •  

  • منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال دیدگاه