منطقه در یک نگاه (۱۱ تیر ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

۱️⃣ رسانه‌های محلی نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، امروز اعلام کردند که دو پهپاد ترکیه در یکی از شهرک‌های استان «دهوک» در شمال عراق سقوط کردند.

۲️⃣ نخست‌وزیر انگلیس با درخواست از رژیم صهیونیستی برای اجرا نکردن طرح اشغال ۳۰ درصدی کرانه باختری، گفت این طرح نقض قوانین بین‌المللی است و لندن آن را نمی‌پذیرد.

۳️⃣ وبگاه «المسیره» گزارش کرد که «عبدالملک خماش الأبیض» فرمانده عملیات جنگی نیروهای «المقاومه الوطنیه» مورد حمایت امارات، به صنعاء بازگشت و به صفوف انصارالله پیوست.

۴️⃣ سفیر فلسطین در بلژیک، لوکزامبورگ و اتحادیه اروپا درباره ادعای این اتحادیه مبنی بر مخالفت با طرح اشغال، تأکید کرد که اروپا باید از طریق بازنگری در معاهدات تجاری و اقتصادی، رژیم صهیونیستی را مورد فشار قرار دهد.

۵️⃣ «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، خبر آغاز محاکمه غیابی ۲۰ سعودی متهم این پرونده در روز جمعه آینده را تایید کرد.

۶️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه در نشست مجازی سران روند آستانه گفت: ما برای میلیون‌ها پناهنده سوری آغوش خود را باز کردیم و برای اینکه سوریه تکه‌تکه نشود، تلاش زیادی انجام دادیم و جلوی فعالیت‌های تجزیه‎طلبانه را گرفتیم.

۷️⃣ عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق از مشارکت بیش از سه هزار نظامی ترکیه در عملیات نظامی در شمال عراق خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه