طرح اتهام‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران توسط کارشناس صهیونیستی

کلیفورد مِی، رییس بنیاد ضدایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» طی یادداشتی در واشنگتن‌تایمز با طرح ادعاهایی غیرمعتبر درصدد اثبات این اتهام برآمده که ایران حتی پس از برجام نیز درصدد دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای بوده است.

♦️ طرح اتهام‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران توسط کارشناس صهیونیستی

 

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 کلیفورد مِی، رییس بنیاد ضدایرانی «دفاع از دموکراسی‌ها» طی یادداشتی در واشنگتن‌تایمز با طرح ادعاهایی غیرمعتبر درصدد اثبات این اتهام برآمده که ایران حتی پس از برجام نیز درصدد دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای بوده است. مِی ادعاهای زیر را مطرح کرده است:

۱- بخش خارجی سرویس اطلاعاتی آلمان در نیمه دوم ژوئن ۲۰۲۰ گزارشی منتشر کرده که طی آن ادعا شده ایران افرادی را برای کسب دانش لازم جهت تکمیل و ارتقای بازدهی تسلیحات موجود و توسعه سیستم تسلیحاتی جدید به ایالت وورتمبرگ این کشور فرستاده است.

۲- شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای خواستار همکاری ایران در دسترسی به اماکن اعلام‌نشده گردیده که نویسنده مدعی است این بیانیه، نشان‌دهنده تخطی ایران از پروتکل الحاقی است.

۳- موشک‌های آزمایش‌شده از سوی ایران، قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد.

🔹 مقاله با بیان اینکه برجام، ایران را به بازیگر مطلوب غرب در منطقه تبدیل نکرده، خواستار اجرای «مکانیسم ماشه» از سوی کشورهای اروپایی می‌شود و تهدید می‌کند که اگر اروپا سر باز زند، آمریکا به تنهایی قادر به رجوع به این مکانیسم خواهد داشت. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مشخص نیست اگر دولت ترامپ توان این کار را دارد به چه دلیل به دولت‌های دیگر متوسل می‌شود و در پی تصویب قطعنامه پیشنهادی‌اش در شورای امنیت است.

🔸 به نظر می‌رسد گروه‌ها و اندیشکده‌های صهیونیستی در آمریکا با طرح ادعاهای واهی درصدد افزایش فشار دیپلماتیک به ایران هستند تا بتوانند زمینه فعال‌سازی مکانیسم ماشه را فراهم کنند. این در حالی است که هیچ‌یک از آن‌ ادعاها مبنای پذیرفته‌شده‌ای در مجامع بین‌المللی ندارد. همچنین در صورت صحت گزارش سرویس اطلاعاتی آلمان، هیچ نشانه‌ای از ارتباط آن با برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد. آژانس نیز علی‌رغم بیانیه اخیر شورای حکام، تداوم همکاری ایران در بازرسی‌ها بر اساس پروتکل الحاقی را تأیید کرده است.

منابع

(http://uupload.ir/files/ttp5_clifford-may.jpg)‌‍

▫️ پیوند یادداشت واشنگتن‌تایمز

(https://www.washingtontimes.com/news/2020/jun/23/irans-rulers-still-seek-nuclear-weapons/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه