منطقه در یک نگاه ( ۲۲ تیر ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۲ تیر ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

۱️⃣ رئیس هیئت اطلاعات دولت صنعا خبر داد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در اطراف شهر مأرب مستقر شده‌اند و نیروهای مسلح یمن بانک اهداف گسترده‌ای در امارات، عربستان و تل‌آویو در اختیار دارند.

۲️⃣ یک عضو پارلمان عراق از ائتلاف سائرون تأکید کرد که پارلمان همچنان از جزئیات مذاکرات بین بغداد و واشنگتن درباره حضور آمریکایی‌ها در عراق، بی‌اطلاع است.

۳️⃣ «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در واکنش به خواسته‌ها در رابطه با کاهش خشونت‌ها از سوی این گروه، گفت که توقف جنگ پیش از گفت‌وگوها خواسته‌ای «غیرمنطقی» است.

۴️⃣ «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در یک مصاحبه ضمن هشدار به حامیان خارجی «خلیفه حفتر» در لیبی، آتش‌بس در این کشور را به عقب‌نشینی نیروهای حفتر منوط کرد.

۵️⃣ شورای امنیت سازمان ملل بامداد قطعنامه ارسال کمک از طریق گذرگاه مرزی ترکیه به مناطق تحت کنترل معارضان و تروریست‌ها در شمال سوریه را تصویب کرد.

۶️⃣ چند هزار نفر از ساکنان تل‌آویو با تجمع در میدان رابین، ضمن اعتراض به پرونده‌های فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را مقصر وخامت شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی در فلسطین اشغالی دانستند.

۷️⃣ سازمان الحشد الشعبی به همراه نیروهای واکنش سریع عراق کنترل گذرگاه‌های مرزی در استان دیالی عراق با ایران را برعهده گرفتند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه