برآورد روزنامه اکونومیست از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

روزنامه اکونومیست صفحه‌ای اختصاصی به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اختصاص داده که در آن، شانس پیروزی هر کدام از نامزدهای انتخاباتی ارزیابی شده است.

♦️ برآورد روزنامه اکونومیست از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

 

❇️ روزنامه اکونومیست صفحه‌ای اختصاصی به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اختصاص داده که در آن، شانس پیروزی هر کدام از نامزدهای انتخاباتی ارزیابی شده است.

❇️ بر این اساس شانس کسب اکثریت الکترال‌های انتخاباتی (که ملاک اصلی در تعیین پیروز انتخابات است) توسط جو بایدن نامزد دموکرات ۹۰ درصد برآورد شده است در حالی شانس دونالد ترامپ ۱۰ درصد است.

❇️ شانس بایدن در کسب اکثریت آرای مردمی ۹۹ درصد و شانس ترامپ ۱ درصد است یعنی تقریبا ترامپ هیچ شانسی تاکنون جهت کسب اکثریت آرای ملی را ندارد.

❇️ همچنین برآورد شده است که بایدن ۳۴۶ الکترال انتخاباتی را از آن خود کند و ترامپ تنها ۱۹۲ الکترال انتخاباتی را به دست آورد. بنابراین وضعیت دونالد ترامپ در فاصله چهار ماه تا انتخابات چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد هر چند درصد خطای اینگونه برآوردها بالا بوده و همچنین در ماه‌های باقی‌مانده صحنه سیاسی آمریکا می‌تواند دستخوش تحولات بسیار باشد.

♨️ جدیدترین مطالب رصدی – تحلیلی پیرامون رقابت های انتخاباتی آمریکا را با هشتگ #انتخابات_۲۰۲۰_آمریکا در کانال اندیشکده راهبردی تبیین دنبال کنید.

منبع

(https://projects.economist.com/us-2020-forecast/president)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه