علت توقف عملیات ارتش سوریه در ادلب

🔹در روزهای اخیر بسیاری این سوال را پرسیده اند که عملیات ارتش سوریه و متحدانش برای تصرف ادلب چه زمانی انجام خواهد شد ؟

علت توقف عملیات ارتش سوریه در ادلب

✍️ #علیرضا_تقوی_نیا

🔹در روزهای اخیر بسیاری این سوال را پرسیده اند که عملیات ارتش سوریه و متحدانش برای تصرف ادلب چه زمانی انجام خواهد شد ؟

🔸 واقعیت اینست که ارتش سوریه و متحدانش در سرپل های مهم اطراف شهر ادلب مستقرند و از لحاظ آمادگی رزمی در شرایط بسیار خوبی بسر می برند فلذا تصرف این شهر برایشان کار چندان سختی نخواهد بود .

✅ اما رایزنی های پشت پرده ترکیه و درخواست های مکرر اردوغان و فرصت خواستن های وی برای حل مناقشه به صورت مسالمت آمیز عامل اصلی تاخیر عملیات بوده است.

🔹 واقعیت اینست که ترکیه در لیبی لقمه بزرگتر از دهانش را برداشته و با تکیه بر پول قطر و مسلحینی که در سوریه اجیر کرده قصد دارد به هر شکل در صحنه معادلات این کشور در مقابل روسیه ، مصر ، امارات ، فرانسه و … بایستد ؛ امری که بی شک خارج از توان ارتش اردوغان است.

🔸 همزمان بیش از ۲ میلیون نفر از معارضان و خانواده هایشان در استان ادلب سکونت دارند و سیطره سوریه بر این استان مساوی با هجوم سیل خیل عظیم آوارگان به ترکیه خواهد بود .

✅ با توجه به شرایط حاد ناشی از کرونا ، اردوغان ضمن حمایت مجدد خود نسبت به روند آستانه از پوتین درخواست کرده تا فعلا عملیات به تاخیر افتد تا راه چاره ای برای حل سیاسی بحران یافته شود.

🔹 شاید تصور عمومی این باشد که اردوغان مثل همیشه قصد وقت کشی و خریدن زمان را دارد که البته دور از واقعیت هم نیست اما به زعم من ترکیه فعلا دخالت در لیبی و حمایت از دولت اخوانی فائز السراج را در اولویت برنامه های منطقه ای خود قرار داده است و به همین دلیل توان دخالت موثر در سوریه را ندارد و مترصد اینست که شرایط در استان ادلب فریز شود.

🔸 پوتین هم که طی این سالها نهایت تلاش خود را جهت جدایی اردوغان از آمریکا و ناتو نموده ، در بسیاری از قضایا در مقابل درخواست های رئیس جمهور ترکیه مقاومت نمی کند .

💢 به هر صورت به نظر می رسد فعلا ادلب روزهای آرامی را سپری خواهد کرد ؛ البته آرامشی که قبل از طوفان است.

منبع

(https://i.imgur.com/nJmF6Dj.jpg)

#منطقه‌ای
➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز 👇

https://t.me/joinchat/AfthPTwgMHGpwWiF7qdfKA

ارسال دیدگاه