امکان‌ تشدید نبرد اطلاعاتی و امنیتی میان ایران و آمریکا

در هفته‌های اخیر انفجارهای مشکوک در برخی مراکز حساس به خصوص تأسیسات هسته‌ای نطنز که برخی رسانه‌ها از آن‌ها به عنوان خرابکاری یاد کردند موجب طرح فرضیه‌هایی پیرامون چرایی و منشأ این حوادث شده است.

♦️ امکان‌ تشدید نبرد اطلاعاتی و امنیتی میان ایران و آمریکا

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 در هفته‌های اخیر انفجارهای مشکوک در برخی مراکز حساس به خصوص تأسیسات هسته‌ای نطنز که برخی رسانه‌ها از آن‌ها به عنوان خرابکاری یاد کردند موجب طرح فرضیه‌هایی پیرامون چرایی و منشأ این حوادث شده است. آنچه بیش از همه از سوی رسانه‌های غربی مطرح شده است فرضیه دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرح‌های خرابکارانه این دو بوده است. نیویورک‌تایمز نیز به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب پروژه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است.

🔸 عناصری وجود دارد که این گمانه را تقویت می‌کند طی ماه‌های آتی ایران با نبردی اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا و متحدانش مواجه خواهد بود. این نکته را باید مدنظر داشت که آمریکا بیش از همه به یک دستاورد در مواجهه با ایران نیاز دارد. از یکسو کارزار فشار حداکثری در بیش از دو سال اخیر به توافقی جدید با ایران منجر نشده و از سوی دیگر در فاصله چهار ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ انگیزه لازم برای ایجاد وقفه در روند پیشرفت هسته‌ای و دفاعی ایران را دارد.

🔸 همچنین احتمال مشارکت رژیم صهیونیستی در این مواجهه اطلاعاتی و امنیتی بالا به نظر می‌رسد. درچند روز گذشته حکم ریاست یوسی کوهن بر سازمان اطلاعات خارجی و عملیات ویژه این رژیم (موساد) به مدت شش ماه دیگر (تا حدوداً پایان دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ) تمدید شد. اعلام تمدید شش ماهه این حکم همزمان با انفجار در نطنز خود می‌تواند دارای پیام باشد.

🔸 رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که پایان ریاست‌جمهوری ترامپ، می‌تواند به منزله همراهی دوباره آمریکا با اروپا در محکومیت طرح الحاق کرانه باختری و بازگشت آمریکا به توافقات بین‌المللی باشد، بنابراین ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری ترامپ را آخرین فرصت در همراه کردن دولت آمریکا با خود برای پیشبرد اهداف یکجانبه‌ می‌داند.

🔸 با این وصف، ماه‌های آتی می‌تواند ماه‌های سرنوشت‌سازی در هماوردی میان ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد و علاوه بر فشارهای اقتصادی این احتمال قوی وجود دارد که ایران درگیر نبردی اطلاعاتی و امنیتی با این محور شود. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را باید به عنوان متغیری مهم در این روند در نظر گرفت.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه