ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تحریم‌های یکجانبه آمریکا

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا برای سیاست خارجی در بیانیه‌‌ای نسبت به استفاده فزاینده از تحریم‌ها توسط آمریکا و تهدیدی که اعمال این تحریم‌ها متوجه شرکت‌ها و منافع اروپا می‌کند ابراز نگرانی کرد.

♦️ ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تحریم‌های یکجانبه آمریکا

 

❇️ جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا برای سیاست خارجی در بیانیه‌‌ای نسبت به استفاده فزاینده از تحریم‌ها توسط آمریکا و تهدیدی که اعمال این تحریم‌ها متوجه شرکت‌ها و منافع اروپا می‌کند ابراز نگرانی کرد.

❇️ در این بیانیه آمده که اتحادیه اروپا شاهد این روند رو به گسترش تحریم‌ها در موارد ایران، کوبا، دادگاه کیفری بین‌المللی و پروژه‌های نورداستریم۲ و ترک‌استریم است.

❇️ بورل ادامه داده است که اتحادیه اروپا مخالف اعمال تحریم‌ها توسط کشورهای ثالث در حوزه تجارت مشروع شرکت‌های اروپایی است و این اقدام در تناقض با قوانین بین‌المللی قرار دارد.

❇️ بیانیه جوزف بورل پس از آن منتشر شده است که آمریکا هفته گذشته اعلام کرد شرکت‌هایی که در پروژه نورداستریم۲ با روسیه همکاری دارند را مورد تحریم قرار می‌دهد. در این پروژه قرار است گاز روسیه از طریق دریای بالتیک به اروپا صادر شود.

منبع

(https://eeas.europa.eu/headquarters/headquarters-homepage/83105/statement-high-representativevice-president-josep-borrell-us-sanctions_en)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه