منطقه در یک نگاه ( ۴ مرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۴ مرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۴ مرداد ۱۳۹۹

۱️⃣ خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که ائتلاف آمریکایی ضد داعش رسما پایگاه «بسمایه» را تخلیه کرده و آن را به نیروهای امنیتی عراق تحویل داده است.

۲️⃣ «دیدبان حقوق بشر سوریه» با اشاره به ارسال تجهیزات نظامی تروریست‌ها به جنوب ادلب، خبر داد که نیروهای سوری نیز به شمال غرب حماه سلاح ارسال کردند.

۳️⃣ فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ گذرگاه زمینی و چهار گذرگاه دریایی این کشور زیر کنترل کامل امنیتی نیروهای ارتش است.

۴️⃣ «کمال قلیچ‌دار اوغلو» رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق» ترکیه در انتقادی شدید از مواضع داخلی و خارجی رئیس‌جمهور این کشور گفت: «به خاطر اردوغان، در بدترین بحران اقتصادی و سیاسی قرار داریم».

۵️⃣ دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در گزارش هفتگی خود اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در حال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی جدید در قدس و بیت‌لحم است.

۶️⃣ سفیر سوریه در لبنان در اظهاراتی گفت که هدف جنگنده‌های آمریکایی از ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران، به اشتباه انداختن پدافند هوایی سوریه بوده است.

۷️⃣ قبایل «المهره» در شرق یمن برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات توسط نیروهای وابسته به امارات، راه‌های منتهی به این استان را بستند و تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های دولتی را بیشتر کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه