چرا ایران در واکنش به خراب‌کاری‌ها صبر پیشه می‌کند

کارشناس اندیشکده شورای آتلانتیک طی یادداشتی با اشاره به انفجار در تأسیسات موشکی خجیر، تأسیسات هسته‌ای نطنز و نیروگاه برق اهواز معتقد است توالی این حوادث از یک‌سو و اهمیت اقتصادی و نظامی این زیرساخت‌ها از سوی دیگر، شائبه خراب‌کاری از سوی دشمنان ایران را به شدت تقویت می‌کند.

♦️ چرا ایران در واکنش به خراب‌کاری‌ها صبر پیشه می‌کند

 

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 کارشناس اندیشکده شورای آتلانتیک طی یادداشتی با اشاره به انفجار در تأسیسات موشکی خجیر، تأسیسات هسته‌ای نطنز و نیروگاه برق اهواز معتقد است توالی این حوادث از یک‌سو و اهمیت اقتصادی و نظامی این زیرساخت‌ها از سوی دیگر، شائبه خراب‌کاری از سوی دشمنان ایران را به شدت تقویت می‌کند.

🔹 طبق این مقاله، عوامل خرابکار می‌توانند به آمریکا وابسته باشند که درصدد تنش‌آفرینی در سطوح تصمیم‌گیری است. همچنین ممکن است به رژیم صهیونیستی وابسته باشند که برای تحریک ایران به درگیری و انتقام‌جویی به چنین رفتاری دست زده و یا توسط عربستان سعودی هدایت شده باشند که درصدد ایجاد هرج‌ومرج‌ و رعب‌آفرینی در ایران است.

🔹 یادداشت به نقل از کارشناسان امنیت سایبری معتقد است علاوه بر بمب‌گذاری، احتمال حمله سایبری برای اختلال و ایجاد انفجار در نطنز نیز وجود دارد. در ادامه یادداشت به گفته یکی از کارشناسان سابق جامعه اطلاعاتی آمریکا استناد می‌شود که معتقد است این خراب‌کاری با هدف سوق‌دهی تصمیم‌گیران ایران به محاسبات نادرست انجام شده است.

🔹 نویسنده معتقد است سابقه عمل‌گرایی و واقع‌بینی ایران در سیاست خارجی نشان می‌دهد به سرعت و تحت فشار دشمن، واکنش نشان نمی‌دهد و تداوم برجام و به‌ویژه رفع تحریم تسلیحاتی را با مخاطره مواجه نمی‌کند. او گمان می‌کند واکنش ایران منوط به نتیجه انتخابات آمریکا خواهد بود و در صورت پیروزی ترامپ، حتی پیش از تحلیف دوباره‌اش، قطعاً پاسخ این خراب‌کاری‌ها را خواهد داد.

🔸 به نظر می‌رسد با قبول این فرضیه که دشمن تصمیم گرفته «فشار حداکثری» را علاوه بر حوزه‌های اقتصادی و دیپلماتیک به حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز تسری دهد، این احتمال وجود دارد طی ماه‌های آتی شاهد توطئه‌های بیشتر و خطرناک‌تری برای تنش‌آفرینی و خراب‌کاری در مناطق حساس‌تر و حتی حملات سایبری باشیم.

منبع

(https://www.atlanticcouncil.org/blogs/iransource/a-series-of-unusual-events-in-iran-point-to-sabotage-how-will-tehran-respond/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه