منطقه در یک نگاه ( ۵ مرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۵ مرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۵ مرداد ۱۳۹۹

۱️⃣ برای پنجمین هفته پیاپی، معترضان به سیاست‌های خودکامه و پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مقابل اقامتگاه وی در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

۲️⃣ در پی تنش‌های به وجود آمده بین یونان و ترکیه بر سر تحرکات آنکارا در شرق دریای مدیترانه، آتن بار دیگر تهدید کرد هرگونه عملیات اکتشاف گاز در آب‌های سرزمینی خود را به شدت پاسخ می‌دهد.

۳️⃣ بعد از استعفای «الیاس الفخفاخ» از نخست‌وزیری تونس، بامداد یکشنبه «هشام مشیشی» وزیر کشور تونس جانشین وی شد.

۴️⃣ «دیدبان حقوق بشر سوریه» از انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در شهر «رأس العین» در شمال سوریه خبر داد که طی آن هشت نفر کشته و ۱۹ تن زخمی شدند.

۵️⃣ «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در اظهارتی اعلام کرد، هیچ تغییری در وظایف نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان ایجاد نخواهد شد و فرانسه نیز بر وظایف مشخص‌شده در قطعنامه ۱۷۰۱ تأکید دارد.

۶️⃣ رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با یک روزنامه یمنی اعلام کرد، ائتلاف سعودی صلح نمی‌خواهد، بلکه خواستار تسلیم شدن صنعاست.

۷️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه ضمن ادعای اینکه ارتش این رژیم آمادگی مقابله با تهدیدات را دارد، گفت به ایران اجازه حضور نظامی در مرزهای فلسطین اشغالی را نخواهد داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه