♦️ دیفنس‌وان: استفاده از زور برای تحدید برنامه هسته‌ای ایران بی‌فایده است

تارنمای «دیفنس‌وان» طی یادداشتی در نقد حمله به تاسیسات نطنز به نفی کارآیی آن در توقف برنامه هسته‌ای ایران پرداخته است. نویسنده این انفجار را بخشی از کارزار گسترده‌تر آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت اخلال در اهرم‌های بازدارندگی ایران در حوزه هسته‌ای و موشکی دانسته است.

♦️ دیفنس‌وان: استفاده از زور برای تحدید برنامه هسته‌ای ایران بی‌فایده است

 

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 تارنمای «دیفنس‌وان» طی یادداشتی در نقد حمله به تاسیسات نطنز به نفی کارآیی آن در توقف برنامه هسته‌ای ایران پرداخته است. نویسنده این انفجار را بخشی از کارزار گسترده‌تر آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت اخلال در اهرم‌های بازدارندگی ایران در حوزه هسته‌ای و موشکی دانسته است.

🔹 یادداشت بیان می‌دارد این‌گونه تلاش‌های خراب‌کارانه جز توقفی کوتاه‌مدت، نتیجه‌ای در محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران ندارد. در حالی که برجام به طور بلندمدت و با ملاحظات فنی بسیار جزئی، تا سال‌ها توسعه غنی‌سازی مورد نگرانی غرب را به تعویق انداخته بود.

🔹 مقاله به تناقضی جدی در رفتار رژیم صهیونیستی نسبت به برجام اشاره دارد. نتانیاهو و دیگر سردمداران رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه برجام نه برای همیشه بلکه به مدت چند سال، برنامه هسته‌ای را متوقف می‌کرد با آن مخالف بودند ولی اکنون با ترغیب آمریکا به خروج از برجام، باعث شدند تا ایران بسیار زودتر از همان چند سال، فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را از سر بگیرد.

🔹 نویسنده ادامه می‌دهد که رژیم صهیونیستی و دولت ترامپ گمان داشتند رفتار تهاجمی و اِعمال فشار به جای دیپلماسی و تعامل، در عقب‌نشینی ایران از برنامه هسته‌ای موفق خواهد بود، ولی خطای محاسباتی آنان این بود که ایران با کاهش تعهدات برجامی نشان داد نسبت به هر گونه اِعمال زور، واکنش مقتضی و متقابل خواهد داشت.

🔸 به نظر می‌رسد سیاست «مقاومت فعال» ایران در برابر «فشار حداکثری» آمریکا، می‌تواند محاسبات غلط تصمیم‌سازان این کشور را تغییر داده و آنان را وادار به پذیرش حقوق مسلم ملت ایران نماید.

منبع

(https://www.defenseone.com/ideas/2020/07/force-wont-much-slow-iranian-nuclear-progress-something-else-can/167013/)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه