منطقه در یک نگاه ( ۲۰ مرداد ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۲۰ مرداد ۱۳۹۹)

#منطقه_در_یک_نگاه | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

۱️⃣ دادگاه واشنگتن در حکمی خواستار حضور «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و ۱۳ شخصیت سعودی در این دادگاه برای پاسخ به سؤالاتی در خصوص تلاش برای ترور «سعد الجابری» از مقامات سابق اطلاعاتی سعودی شد.

۲️⃣ وبگاه لبنانی «النشره» به نقل از منابع موثق خود در سازمان ملل گزارش کرد، در جلسه ۲۸ آگوست شورای امنیت که ویژه تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان «یونیفل» برگزار خواهد شد، تصمیم به عدم تمدید این مأموریت اعلام می‌شود.

۳️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دستاویز قرار دادن شیوع ویروس کرونا برای موافقت با تعویق تصویب طرح بودجه، گفت به هر نحوی که شده باید از کشیده شدن فلسطین اشغالی به انتخابات جلوگیری شود.

۴️⃣ «گابریل صوما»، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا با اشاره به جزئیاتی از محورهای دیدارهای نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید بار دیگر تاکید کرد که نیروهای آمریکایی از عراق عقب‌نشینی نخواهند کرد و تنها شمار آنها کاهش می‌یابد.

۵️⃣ «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» لبنان خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بر اساس قانون فعلی این کشور و تغییر اکثریت پارلمانی شد.

۶️⃣ تلویزیون ملی افغانستان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مذاکرات میان دولت و طالبان تا کمتر از یک هفته دیگر در تاریخ ۱۶ آگوست آغاز خواهد شد.

۷️⃣ سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر یکی از مقامات بلندپایه ایرانی به لبنان در روزهای آینده خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه