انفجار در بیروت، وحشت در حیفا

انفجار مخزنی حاوی 2750 تن نیترات آمونیوم در بیروت، ترس و وحشت مقامات رژیم صهیونیستی و مخصوصاً ساکنان بندر حیفا را از وقوع حوادث مشابه در آنجا، برانگیخته است.

♦️ انفجار در بیروت، وحشت در حیفا

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔶 انفجار مخزنی حاوی ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بیروت، ترس و وحشت مقامات رژیم صهیونیستی و مخصوصاً ساکنان بندر حیفا را از وقوع حوادث مشابه در آنجا، برانگیخته است.

🔶 در سال ۲۰۱۶ سیدحسن نصرالله تهدید کرد که حزب‌الله فهرست کاملی از اهداف را در فلسطین‌اشغالی از جمله تأسیسات هسته‌ای و مخازن آمونیاک حیفا در اختیار دارد که در صورت جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، آن‌ها را هدف قرار خواهد داد و این مخازن به مثابه بمب اتمی علیه اسرائیل عمل خواهند کرد. اگر چه این تهدید همان زمان جدی گرفته شد و مقامات اسرائیلی را واداشت که مخازن بزرگ آمونیاک را تخلیه کرده و به صحرای نقب منتقل کنند انفجار بیروت این تهدید را برای رژیم صهیونیستی ملموس و قابل فهم‌تر کرده است.

🔶 اکنون یک مرکز تحقیقاتی از این رژیم تاکید کرده است که تانکرهای حامل آمونیاک نیز در نزدیکی مناطق مسکونی حیفا واقع شده‌اند و حادثه لبنان خطر تمرکز مواد شیمیایی خطرناک نزدیک مراکز پرتراکم جمعیتی را گوشزد کرده و نیاز فوری به بستن صنایع اشتعال‌زا و انفجاری را طلب می‌کند. طبق گزارش این مرکز ۱۵۰۰ ناحیه پرخطر و ۸۰۰ نوع از مواد شیمایی خطرناک در خلیج حیفا در کارخانه‌هایی نزدیک مناطق مسکونی وجود دارد.

🔶یکی از اعضای حزب لیکود در کنست این رژیم در یک گفتگوی رادیویی گفته است مواد شیمیایی باید از خلیج حیفا خارج شود. او گفته است هدف، خارج کردن مواد شیمایی در عرض ۵ سال و سپس پاک‌سازی منطقه در ۵ سال بعدی است. رئیس کمیته امور داخلی و محیط زیست کنست نیز تاکید کرده است که با انفجار بیروت، اسرائیل باید بسیار نگران باشد و به دنبال طرحی برای حذف صنایع شیمیایی در حیفا باشد. در همین راستا او به دنبال ترتیب دادن جلسه‌ای با حضور مقامات مربوطه برای ارزیابی آمادگی رژیم برای رویارویی با فاجعه‌ای شبیه انفجار بیروت است.

🔶 اظهارات فوق از مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی ترس و وحشت آن‌ها را از انفجار مخازن آمونیاک که ترکیبی سمی و خطرناک‌تر از آمونیوم است بوسیله حمله موشکی حزب‌الله نمایان می‌سازد؛ عاملی که یکی از عناصر بازدارندگی حزب‌الله در مقابل رژیم صهیونیستی است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه