نگرانی مؤسسه رند از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

تحلیل‌گران اندیشکده رند طی یادداشتی نسبت به دخالت احتمالی روسیه در فرآیند رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها ابزار این دخالت را مداخله سایبری در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کنند.

♦️ نگرانی مؤسسه رند از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

 

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹 تحلیل‌گران اندیشکده رند طی یادداشتی نسبت به دخالت احتمالی روسیه در فرآیند رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها ابزار این دخالت را مداخله سایبری در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کنند.

🔹 نویسندگان معتقدند کاربران مخرب روسی، با قطبی‌سازی فضای مجازی و هدف‌گیری له یا علیه نامزدهای انتخابات، منافع روسیه را در قالب پیش‌فرض‌های اجتماعی و سیاسی شهروندان آمریکا به پیش می‌برند. روس‌ها با بهره‌گیری از مطالعات آماری و جبری از روش «کنترل واکنشی» برای اهداف خود بهره می‌برند.

🔹 در این روش، نیروهای مداخله‌گر با ملاحظه واکنش‌های احتمالی کاربران به پیام‌های مجازی، در میان حامیان هر دو طرف نفوذ می‌کنند و با رادیکال‌تر کردن فضا در حوزه‌های اختلافی مانند نژادپرستی و مهاجرت، بر موج نفرت‌پراکنی در فضای مجازی می‌دمند و امکان گفت‌وگوی عمومی بر سر اشتراکات و موضوعات کمتر حساس را سلب می‌کنند.

🔹 یادداشت بیان می‌دارد که هدف روسیه از این روش آن است که مانع اجماع جامعه آمریکا در یک فضای مساعد و همکاری‌جویانه شود. زیرا ترویج واکنش‌های عاطفی و ایدئولوژیک در سوژه‌ها و شعارهای انتخابات، توجه افکار عمومی را از تهدیدهای اصلی در سیاست خارجی به‌ویژه توسعه‌طلبی‌های روسیه علیه منافع آمریکا دور می‌کند.

🔹 نویسندگان پیشنهاد می‌کنند شرکت‌های تکنولوژیک با انسداد حساب‌های کاربری جعلی از شیوع این مسأله بکاهند. هم‌چنین از کاربران می‌خواهند تا از بازنشر پیام‌های ناشناس و شایعات پرهیز نمایند. علاوه بر این رهبران سیاسی نیز باید سعی کنند از شعارها و مواضع شدیداً اختلاف‌برانگیز خودداری کنند.

🔸 با وجود پیشنهادات کارشناسان اندیشکده رند، مهم‌ترین عامل رادیکالیسم و تفرقه‌افکنی در رقابت‌ها نه روسیه و یا دیگر دولت‌های خارجی بلکه فضای مخرب کمپین‌های انتخاباتی است. بنابراین اتهام‌زنی به روسیه و دیگر رقبای آمریکا، بیش از آنکه جهت حل مسأله باشد با هدف غفلت رسانه‌های آمریکا از عامل اصلی مطرح می‌شود.

منبع

(https://www.rand.org/blog/2020/07/how-you-can-fight-russias-plans-to-troll-americans.html?utm_campaign=&utm_content=1594823560&utm_medium=rand_social&utm_source=twitter)

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه