توافق امارات و رژیم صهیونیستی، دوپینگ برای کمپین ترامپ

اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی طی تحلیلی بیان داشته است که توافق امارات و رژیم صهیونیستی ارزش دیپلماتیک چندانی ندارد و عمده نتیجه آن، دستاوردسازی برای کمپین تبلیغاتی ترامپ در حوزه سیاست خارجی بوده است.

♦️ توافق امارات و رژیم صهیونیستی، دوپینگ برای کمپین ترامپ

 

📝#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی طی تحلیلی بیان داشته است که توافق امارات و رژیم صهیونیستی ارزش دیپلماتیک چندانی ندارد و عمده نتیجه آن، دستاوردسازی برای کمپین تبلیغاتی ترامپ در حوزه سیاست خارجی بوده است.

🔹 در این مقاله بیان شده که هدف اصلی امارات از تقویت موضع رژیم صهیونیستی، ضربه به دو رقیب اصلی در غرب آسیا یعنی ایران و ترکیه است. برخلاف ادعای امارات، این اقدام نه‌تنها به نفع فلسطینیان نیست، بلکه با تقویت موضع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی، به تداوم اشغال‌گری‌ها کمک می‌کند.

🔹 یادداشت می‌افزاید گرچه امارات با این اقدام رابطه‌اش را با دولت ترامپ تقویت می‌کند، ولی موقعیتش در افکار عمومی جهان عرب خدشه‌دار می‌شود. برندگان اصلی این توافق، ترامپ و نتانیاهو هستند که از این حربه برای مصرف داخلی در برابر موج اعتراض‌های عمومی به عملکردشان، استفاده خواهند کرد.

🔹 مقاله بیان می‌کند که این توافق می‌تواند راه را برای عادی‌سازی روابط عربستان و بحرین با رژیم صهیونیستی هموار سازد، ولی سودی برای صلح و ثبات در غرب آسیا نخواهد داشت. برعکس، تنش‌های نظامی و امنیتی میان عربستان و هم‌پیمانانش با ایران یا ترکیه، تشدید خواهد شد.

🔸 به نظر می‌رسد نگرانی اصلی اندیشکده‌های نزدیک به اتحادیه اروپا و دموکرات‌ها در آمریکا از آن است که این توافق می‌تواند راهبردهای مد نظر آنان برای مسأله فلسطین مانند تشکیل دو دولت را به محاق ببرد و تقابل جبهه مقاومت و جبهه صهیونیستی را تشدید کند.

منبع

(https://www.ecfr.eu/article/commentary_israel_uae_peace_deal_flipping_the_regional_order_of_the_middle)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه