برنامه دولت آمریکا برای استخراج نفت و گاز از آلاسکا

دولت آمریکا برنامه اعطای مجوز جهت استخراج نفت و گاز در منطقه حفاظت‌شده حیات وحش قطب شمال در ایالت آلاسکا را نهایی کرد. این اقدام با مخالفت گروه‌های طرفدار محیط زیست و حزب دموکرات این کشور مواجه شده است.

♦️ برنامه دولت آمریکا برای استخراج نفت و گاز از آلاسکا

 

🔹 دولت آمریکا برنامه اعطای مجوز جهت استخراج نفت و گاز در منطقه حفاظت‌شده حیات وحش قطب شمال در ایالت آلاسکا را نهایی کرد. این اقدام با مخالفت گروه‌های طرفدار محیط زیست و حزب دموکرات این کشور مواجه شده است.

🔹 وزیر کشور آمریکا اعلام کرده است در صورت استخراج، در هشت سال آینده تولید نفت آغاز خواهد شد و می‌تواند ۵۰ سال ادامه داشته باشد.

🔹 ستاد انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری‌ آمریکا اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات، دولت بایدن سریعاً در جهت حفاظت از این منطقه اقدام خواهد کرد.

🔹 تولید نفت، اصلی‌ترین منبع درآمد ایالت آلاسکا بوده است اما در سه دهه اخیر با افت تدریجی تولید مواجه شده و از تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت خام در سال ۱۹۸۸ به تولید ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-usa-arctic-trump/trump-administration-finalizes-oil-drilling-plan-in-alaska-wildlife-refuge-idUSKCN25D1JN?il=0)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه