بروکینگز: لینکلن و ترامپ، دو نگاه متفاوت در مواجهه با انتخابات

اندیشکده بروکینگز طی یادداشتی با مقایسه نوع واکنش ترامپ به شکست احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری با واکنش آبراهام لینکلن رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، به سقوط رهبری آمریکا اشاره کرده است.

♦️ بروکینگز: لینکلن و ترامپ، دو نگاه متفاوت در مواجهه با انتخابات

 

📝#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده بروکینگز طی یادداشتی با مقایسه نوع واکنش ترامپ به شکست احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری با واکنش آبراهام لینکلن رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، به سقوط رهبری آمریکا اشاره کرده است. نویسنده با ذکر سه شباهت زیر مدعی است لینکلن با مشاهده علائم شکست درصدد آماده‌سازی فرآیند انتقال قدرت برآمد ولی ترامپ درصدد خدشه بر اعتبار انتخابات است:

۱- در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۴ آمریکا هنوز درگیر جنگ داخلی بود. رقیب لینکن و نامزد حزب دموکرات، ژنرال جرج مک‌کلان، فرمانده سابق ارتش آمریکا بود و با شعار مذاکره با ایالت‌های جنوبی وارد رقابت‌ها شد. لینکلن می‌دانست که پیروزی او دستاوردهای جنگ را نابود می‌کند ولی حرفی از تعویق انتخابات به بهانه جنگ نزد.

۲- قانون به لزوم حضور مشارکت‌کنندگان در حوزه اخذ رأی تأکید داشت و سربازان امکان مشارکت نداشتند. لینکلن می‌دانست که رقیبش در میان سربازان محبوبیت بالایی دارد ولی برای حفظ مشارکت عمومی حاضر به تغییر قوانین شد و دستور داد سربازان هم بتوانند رأی خود را پُست کنند و هم صندوق‌ها را به میادین نبرد و بیمارستان‌ها ببرند.

۳- لینکلن با ترویج استفاده از تلگراف که به تازگی عرصه ارتباطات را متحول کرده بود، اجازه داد مطبوعات به راحتی مواضع رقبا و سیاست‌مداران و دولت‌مردان و هم‌چنین اخبار متنوع کشور را به تمامی ایالات منتقل کنند. او درصدد سانسور شبکه‌های رسانه‌ای و انتشار اطلاعات دروغ به نفع خود برنیامد.

🔹 در ادامه این مقاله آمده است که تمامی موارد فوق در ظاهر به ضرر لینکلن بود ولی اعتبار انتخابات و وجهه کشور برای او بیش از پیروزی ارزش داشت. او نهایتاً برخلاف برآوردهایی که از شکست وی حکایت داشت، به پیروزی رسید. ولی امروز ترامپ در آستانه شکست، به بهانه کرونا درصدد تعویق انتخابات است، حاضر به پذیرش مشارکت پُستی نیست و با شبکه‌های اجتماعی دشمنی می‌ورزد.

🔸 به نظر می‌رسد تلاش‌های ترامپ برای محدودتر شدن امکان مشارکت از طریق پُست می‌تواند بر میزان مشارکت و احتمالاً نتیجه آن مؤثر واقع شود. به همین دلیل مخالفان ترامپ در مقابل جمع‌آوری برخی صندوق‌های پُست در بعضی ایالات، به شدت مخالفت کرده و در تلاش برای ممانعت از این اقدام‌ها هستند.

 

منبع

 

(https://www.brookings.edu/blog/up-front/2020/08/13/august-1864-vs-august-2020-a-contrast-in-leadership/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه