منطقه در یک نگاه ( ۵ شهریور ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۵ شهریور ۱۳۹۹)

♦️ منطقه در یک نگاه | ۵ شهریور ۱۳۹۹

۱️⃣ شورای عالی دفاع لبنان در جلسه امروز خود بسیج عمومی در این کشور را تا پایان سال جاری میلادی تمدید و اعلام کرد، از رژیم صهیونیستی به خاطر تجاوز شب گذشته به شورای امنیت شکایت می‌کند.

۲️⃣ رئیس جریان حکمت ملی عراق به اعلام ایجاد سفارت مجازی رژیم صهیونیستی در عراق واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را تلاش تحریک‌آمیز رسانه‌ای توصیف کرد.

۳️⃣ یک شبکه صهیونیستی به نقل از مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که پیشرفت در مذاکرات عادی‌سازی روابط سودان با تل‌آویو حاصل شده و می‌توان انتظار امضای توافق در هفته‌های آینده را داشت.

۴️⃣ شبکه «المیادین» گزارش داد «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی وارد دمشق شده و نامه‌ای را از سوی الکاظمی به بشار اسد تحویل داده است.

۵️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی شدیدا به یونان درباره تنش‌ها در شرق مدیترانه هشدار داد و اعلام کرد، آتن بهای اقداماتش علیه آنکارا را پرداخت خواهد کرد.

۶️⃣ قوای امنیت داخلی لبنان یک داعشی که قصد انجام عملیات تروریستی علیه ارتش و نیروهای امنیتی این کشور را داشت، بازداشت کردند.

۷️⃣ شبکه المیادین چهارشنبه گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی به بهانه انجام عملیات شهادت‌طلبانه، یک فلسطینی را در تل‌آویو بازداشت کرد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه