رقابت دشوار برای بایدن؛ پیروزی در دسترس نیست

طبق جدیدترین نظرسنجی مؤسسه پیو در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ۵۳ درصد مردم آمریکا به جو بایدن و ۴۵ درصد به دونالد ترامپ گرایش دارند. نکته مهم‌تر اینکه ۵۶ درصد از حامیان بایدن، مخالفت با ترامپ را دلیل رأی به او دانسته‌اند در حالی که تنها ۱۹ درصد از حامیان ترامپ برای مخالفت با بایدن به وی رأی می‌دهند.

♦️ رقابت دشوار برای بایدن؛ پیروزی در دسترس نیست

📝#تحلیل_کوتاه

🔹 طبق جدیدترین نظرسنجی مؤسسه پیو در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ۵۳ درصد مردم آمریکا به جو بایدن و ۴۵ درصد به دونالد ترامپ گرایش دارند. نکته مهم‌تر اینکه ۵۶ درصد از حامیان بایدن، مخالفت با ترامپ را دلیل رأی به او دانسته‌اند در حالی که تنها ۱۹ درصد از حامیان ترامپ برای مخالفت با بایدن به وی رأی می‌دهند.

🔸 تحلیل آرای منفی دو نامزد نشان می‌دهد ترامپ در میان هوادارانش وضعیت مستحکم‌تری دارد زیرا عمدتاً به دلایل ایجابی مانند عملکرد و کارنامه او و دفاعش از ارزش‌های محافظه‌کارانه از وی حمایت می‌کنند. حال آن‌که بایدن هنوز نتوانسته وضعیت خود را به عنوان فردی که سیاست‌ها و مواضعش از پتانسیل جذب آرای گسترده برخوردار باشد تثبیت کند و بیشتر بر موضع سلبی در قبال ترامپ تأکید دارد.

🔸 به نظر می‌رسد از دلایل این امر رویکرد هیجانی‌تر و ارتباط عاطفی‌تر ترامپ با هوادارانش در مقایسه با نوع مواجهه نسبتاً سرد و به دور از هیجان بایدن با حامیانش باشد. طبق نظرسنجی مذکور ۶۶ درصد حامیان ترامپ «به‌شدت» و ۲۳ درصد «تا حدی» از وی حمایت می‌کنند. در حالی که درباره بایدن ۴۶ درصد «به‌شدت» و ۴۳ درصد «تا حدی» تمایل به پشتیبانی از وی دارند.

🔸 اگر در کنار این موارد دو نکته دیگر نیز مد نظر قرار بگیرد، مشخص می‌شود بایدن راه دشواری تا کاخ سفید در پیش دارد. اول قابلیت‌های سخنوری جسارت‌آمیز ترامپ در مناظره‌ها و دوم بهره‌مندی طبیعی او از امکانات مقام ریاست‌جمهوری در افزایش ارتباطاتش با جامعه که می‌تواند بیش از بایدن از رسانه‌های جمعی در انتقال مواضعش سود جوید.

🔸 به نظر می‌رسد رویکرد سلبی کمپین بایدن گرچه در انفعال کنونی ناشی از فضای کرونا تا حدی به نفع او تمام شده ولی با رقابتی‌تر شدن فضای انتخابات و افزایش حملات ترامپ می‌تواند به نقطه ضعف او بدل شود و وی را به عنوان گزینه‌ای ضعیف و ناتوان جلوه دهد.

#انتخابات_۲۰۲۰_آمریکا

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه