منطقه در یک نگاه | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

 

۱️⃣ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در اردوگاه فلسطینی «عین حلوه» در لبنان، گفت: مقاومت در غزه موشک‌هایی برای زدن تل‌آویو و فراتر از تل‌آویو در اختیار دارد.

 

۲️⃣ یکی از نمایندگان پارلمان لبنان که هفته گذشته با «دیوید شنکر»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیدار داشته، گفت: دیوید شنکر در آن دیدار از تحریم مقامات حزب‌الله در هفته آینده خبر داد اما به نام خاصی اشاره نکرد.

 

۳️⃣ منابع لیبیایی از صف‌آرایی نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر در نزدیکی شهر سرت و منطقه هلال نفتی خبر دادند.

 

۴️⃣ رئیس پارلمان عربی در واکنش به تصمیم کوزوو و صربستان برای افتتاح سفارتخانه‌های خود در قدس اشغالی، تأکید کرد که افتتاح سفارتخانه‌ها در قدس نقض قطعنامه‌های بین‌المللی است.

 

۵️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها، کمیته‌های ویژه مجلس ایالتی اقلیم کردستان عراق گزارش دادند که ارتش ترکیه تاکنون وارد عمق ۱۵ کیلومتری خاک عراق شده و ۵۰۰ روستا نیز به دلیل این حملات خالی از سکنه شده‌اند.

 

۶️⃣ «دیدبان حقوق بشر» در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر نقض حقوق زندانیان سیاسی در عربستان سعودی، خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص وضعیت آن‌ها شد.

 

۷️⃣ منابع سوری از ادامه حملات شبه نظامیان مزدور آمریکا به مردم روستاها در حومه الرقه و همچنین هدف قرار گرفتن دو خودروی آن‌ها در دیرالزور خبر دادند.

 

#منطقه_در_یک_نگاه 

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه