منطقه در یک نگاه | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

۱️⃣ سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی بامداد امروز سه‌شنبه به فرودگاه بین‌المللی «ابها» عربستان سعودی خبر داد.

۲️⃣ «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: با هیچ فردی در داخل کشور دشمنی نداریم و به همین دلیل، خواهان بسته‌شدن صفحه دشمنی با طالبان نیستیم.

۳️⃣ نخست‌وزیر ایتالیا در پی دیدار با رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد، ایتالیا به حاکمیت ملت لبنان احترام می‌گذارد اما برای تشکیل دولت این کشور در سریعترین زمان ممکن در کنار لبنان ایستاده است.

۴️⃣ یک فرد انتحاری امروز خود را در جنوب غرب استان کرکوک منفجر کرد که در نتیجه آن دو نفر از نیروهای امنیتی عراق زخمی شدند.

۵️⃣ دولت مستعفی یمن اعلام کرد، تا زمانی که رئیس تیم ناظران سازمان ملل در اجرای توافق آتش‌بس «الحدیده» و بازاستقرار نیروها تغییر نکند، دیگر با این تیم دیداری انجام نخواهد داد.

۶️⃣ «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و «غازی وزنی» وزیر دارایی این دولت، حکم برکناری «بدری ضاهر» مدیرکل گمرک این کشور را امضا کردند؛ این حکم برای نهایی شدن نیاز به امضای رئیس‌جمهور لبنان نیز دارد.

۷️⃣ وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی از تنش‌های اخیر در شرق دریای مدیترانه، گفت این واشنگتن است که تلاش می‌کند تا با تحریک کشورهای منطقه علیه یکدیگر، از این تنش‌ها نفع ببرد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه