آیا جمهوری‌خواهان آمریکا می‌توانند سنا را حفظ کنند؟

اندیشکده بروکینگز در مقاله‌ای به بررسی وضعیت جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات مجلس سنای آمریکا پرداخته است. نویسنده معتقد است هر چه احتمال شکست دونالد ترامپ افزایش یابد، جمهوری‌خواهان تمرکز بیشتری بر رقابت‌های سنا خواهند داشت تا مانع تحقق اهداف جو بایدن شوند.

♦️ آیا جمهوری‌خواهان آمریکا می‌توانند سنا را حفظ کنند؟

 

📝#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده بروکینگز در مقاله‌ای به بررسی وضعیت جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات مجلس سنای آمریکا پرداخته است. نویسنده معتقد است هر چه احتمال شکست دونالد ترامپ افزایش یابد، جمهوری‌خواهان تمرکز بیشتری بر رقابت‌های سنا خواهند داشت تا مانع تحقق اهداف جو بایدن شوند.

🔹 در حال حاضر ترکیب ۱۰۰ عضو سنا متشکل از ۵۳ جمهوری‌خواه، ۴۵ دموکرات و ۲ مستقل است. با توجه به حق وتوی معاون رییس‌جمهور به عنوان رییس سنا، دموکرات‌ها برای کسب اکثریت، باید حداقل ۳ کُرسی را از دست جمهوری‌خواهان بگیرند.

🔹 مقاله می‌افزاید که موقعیت ۶ تن از نامزدهای جمهوری‌خواه در ایالت‌های کلرادو، مِین، آریزونا، کارولینای شمالی، آیووا و مونتانا شکننده است و در صورت شکست ترامپ، انتظار می‌رود بین ۲ تا ۴ نفر از این نامزدها نتوانند به پیروزی دست یابند.

🔹 برخی نامزدهای جمهوری‌خواه در رقابت سنا تلاش می‌کنند تا با شعارهای نژادپرستانه و منتسب کردن خشونت و جنایت به رنگین‌پوستان، آرای سفیدپوستان را جذب کنند. مسئله‌ای که در شرایط پس از اعتراض‌های ضدنژادپرستی اخیر در آمریکا ممکن است به ضرر آنان تمام شود.

🔸 به نظر می‌رسد سرنوشت جمهوری‌خواهان سنا با سرنوشت دونالد ترامپ در انتخابات آتی گره خورده باشد. نامزدهای جمهوری‌خواه برای کسب پیروزی نیاز به حمایت دونالد ترامپ دارند. اگر جایگاه ترامپ در آن ایالت‌ها متزلزل باشد، این موضوع می‌تواند زنگ خطر را برای جمهوری‌خواهان به صدا درآورد.

(https://www.brookings.edu/blog/fixgov/2020/08/26/can-republicans-hold-the-senate/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه