مرگ قاضی دادگاه عالی آمریکا و دعوا بر سر جایگزین

راث بادر گینزبرگ قاضی برجسته دادگاه عالی آمریکا روز گذشته درگذشت. او از سال 1993 در این سمت بود و از قاضیان لیبرال این دادگاه محسوب می‌شد.

♦️ مرگ قاضی دادگاه عالی آمریکا و دعوا بر سر جایگزین

 

🔹 راث بادر گینزبرگ قاضی برجسته دادگاه عالی آمریکا روز گذشته درگذشت. او از سال ۱۹۹۳ در این سمت بود و از قاضیان لیبرال این دادگاه محسوب می‌شد.

🔹 از ۸ قاضی باقی‌مانده دادگاه عالی هم‌اکنون ۵ نفر محافظه‌کار و سه نفر لیبرال هستند. ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود ۲ قاضی محافظه‌کار را به تأیید سنا رسانده و هم‌اکنون این فرصت را دارد که در کمتر از دو ماه تا انتخابات، سومین گزینه خود را نیز در دادگاه عالی منصوب کند که امتیاز ویژه‌ای برای او و جمهوری‌خواهان خواهد بود. در این صورت ترکیب این دادگاه تا سالها و شاید نسل‌ها در اختیار اکثریت محافظه‌کار خواهد بود.

🔹 میچ مکانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا اعلام کرده هر چه سریعتر شرایط را برای رأی‌گیری در خصوص گزینه معرفی‌شده دونالد ترامپ در سنا فراهم خواهد کرد. جو بایدن نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری نیز خواسته است پیروز انتخابات آتی، جانشین گینزبرگ را معرفی کند.

 

(https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-09-19/ginsburg-s-death-gives-trump-chance-to-add-justice-to-high-court?srnd=premium-middle-east)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه