منطقه در یک نگاه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

♦️ منطقه در یک نگاه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

۱️⃣ عضو ارشد حماس اعلام کرد، این جنبش دو ماه به رژیم صهیونیستی فر صت داده تا به محاصره غزه پایان دهد و مقاومت قادر است تمام صهیونیست‌ها را به پناهگاه بفرستد.

۲️⃣ «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت توافقات و همکاری‌های ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی حتی با وجود تصمیم السراج برای استعفا، ادامه خواهد داشت.

۳️⃣ برخی منابع خبری اعلام کردند «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز در ابوظبی مذاکراتی برای سازش با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد.

۴️⃣ نخست‌وزیر مکلف لبنان در سخنان امروز خود به تلاش برای تشکیل هرچه زودتر دولت متشکل از افراد متخصص و موفقیت طرح ارائه شده از طرف فرانسه فراخواند.

۵️⃣ هزاران شهروند مصری در نُه استان این کشور به خیابان‌ها ریختند و علیه دولت تظاهرات کردند. معترضان خواستار برکناری رئیس‌جمهور مصر هستند.

۶️⃣ خبرگزاری رسمی سوریه از ورود ۶۰ خودروی نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه برای استقرار در پایگاه‌های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در شمال شرق این کشور خبر داد.

۷️⃣ رئیس‌جمهور لبنان در سخنرانی خود درباره آخرین تحولات این کشور در خصوص تشکیل دولت، برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال لغو توافقنامه جریان وی با حزب‌الله را تکذیب کرد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه