منطقه در یک نگاه | ۱ مهر ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | ۱ مهر ۱۳۹۹

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱ مهر ۱۳۹۹

۱️⃣ روزنامه العربی الجدید گزارش داد که مجمع گاز شرق مدیترانه براساس توافق اخیر قاهره بدون حضور فلسطین و با حضور رژیم صهیونیستی به یک سازمان منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

۲️⃣ براساس اعلام برخی رسانه‌ها در دیدار امروز دو جنبش فتح و حماس در استانبول ترکیه، درباره سرنوشت انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری فلسطین رایزنی خواهد شد و اگر دو طرف به توافق برسند، فرمان ریاستی درباره تاریخ انتخابات صادر می‌‎شود.

۳️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاختن به «شکست» سازمان ملل برای حل بحران‌‌های سوریه، یمن و مقابله با ویروس کرونا، در زمینه تنش‌ها در شرق مدیترانه هشدار داد، آن‌هایی که با ترکیه خصومت می‌کنند، قبر خودشان را می‌کنند.

۴️⃣ رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در لبنان ضمن تذکر به ارتش رژیم صهیونیستی، از این نیروها خواست که دست از نقض حریم هوایی لبنان بردارند.

۵️⃣ سفیر امارات عربی متحده در واشنگتن با ادعای اینکه صهیونیست‌ها عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی را بیشتر از طرح اشغال کرانه باختری خواستار هستند، گفت این طرح برای مدت طولانی دیگر مطرح نخواهد بود.

۶️⃣ دفتر اطلاع‌رسانی رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به اخبار منتشرشده درباره احتمال برگزاری مذاکره مستقیم میان بیروت و تل‌آویو، تأکید کرد که مذاکرات به صورت مستقیم نیست و با واسطه صورت می‌گیرد.

۷️⃣ نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، هفت نفر از اعضای وابسته به «محمد دحلان»، عضو اخراجی و فراری جنبش فلسطینی «فتح» را در کرانه باختری بازداشت کردند.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه